Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume Two

[Deeds—No. 103.]

Deeds—No. 103.

Makoura Block, Wairarapa District.

Tenei Pukapuka tutu whenua e tuhituhia nei i tenei ra i te tekau (10) o nga ra1853. 10 December.Wairarapa District. o Tihema i te tau o to tatou Ariki kotahi mano e waru rau e rima tekau ma toru (1853). He pukapuka tino whakaae pono na matou na nga tangata e mau nei ngaMakoura. ingoa ki tenei pukapuka kia tino tukua rawatia tetahi wahi o to matou wenua ki a Wikitoria te Kuini o Ingarini ki nga Kingi Kuini ranei o muri iho i a ia ake tonu atu.
A mo to matou whakaaetanga i tenei ra e whiti nei kia tino tukua taua whenua e whakaae ana a Wikitoria te Kuini o Ingarini mona kia utua matou ki nga paunaReceipt for £100. moni kotahi te rau takitahi ko aua moni kua riro mai ki a matou i tenei ra na te Makarini.
Nga rohe o taua whenua ka timata kei te Moari rere atu i roto o Waipaua mauBoundaries. rawa atu ki te ngutuawa o Waipaua rere tonu mai i roto o Ruamahanga mau rawa atu ko Hinehapurangi ka whati i reira mau rawa atu ko te Kohutu mau rawa atu ko te Kuripuni ka whati i reira mau rawa atu ko te Arawhata o Tonara ka whati i reira rere tonu i te huanui mau rawa atu ko te arawata i Makoura ko tetahi taha o Titaka mau rawa atu ko Marama rere atu ki te Moari.

Heoi kua oti rawa atu tenei atu wahi i a matou te tino tuku atu i tenei ra e whiti nei ki a Wikitoria te Kuini o Ingarini ake tonu atu.

Ko nga koha ano ia e whakaritea mo matou o taua wahi.Five per cents to be paid.

Ko Hoana te Korou.
Ko Karaitiana te Tua.
Ko Erihapeti Hineiteairarangi
Ko Anaru Tohokairangi.
Haratiera te Aukarere.
Retura Mapuna.

Nga kai titiro ki enei homaitanga utu me enei tuhinga ingoa—

James Henry Northwood, Settler, Wairarapa.
John P. Russell, Settler, Wangai Moana, Wairarapa.

Translation.

This Deed conveying land written on this day on the tenth (10) of the days of December1853. 10 December.Wairarapa District. in the year of our Lord one thousand eight hundred and fifty three (1853) is a paper of the full consent of us the people whose names are hereunto attached entirely to give up a portion of our land to Victoria the Queen of England and to the Kings orMakoura. Queens who may succeed her for ever and ever.
And in consideration of our full consent under the shining sun of this day entirelyReceipt for £100. to give up the said land Victoria the Queen of England on her part agrees to pay us the sum of one hundred pounds (£100) which monies we have this day received from Donald McLean.
The boundaries of the land commence at te Moari thence in the Waipaua streamBoundaries. to the mouth of the Waipaua and in the Ruamahanga to Hinehapurangi turning thence it proceeds to Kohutu thence to Kuripuni turning thence it proceeds to Donald's Bridge turning thence it runs along the footpath to the bridge at Makoura this is a portion of Titaka thence to Marama and thence to Moari.

Now we have given up this land under the shining sun of this day to Victoria the Queen of England for ever and ever.

The five (5) per cent will be allowed to us on this purchase.Five per cents to be paid.

Ko Hoana te Korou
and five others.

Witnesses to these payments and signatures—

James Henry Northwood, Settler, Wairarapa.
John P. Russell, Settler, Wangai Moana, Wairarapa.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, February 4th, 1876.