Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 3.]

Deeds—No. 3.

Rangikariri Block (School Grant), Lower Waikato District.

1853. 20 April.Lower Waikato District.Hekupu tenei na matou na nga rangatira o Ngatitipa o te takiwa e noho ana i te puaha o Waikato. He pukapuka hoatu oneone tenei namatou ki a Kawana Kerei (Sir George Grey) hei oneone mo te Kuini mo Wikitoria ratou ko ona uri i nga rangi e takoto ake, Ranglkariri. a e whakaae ana tenei a Kawana Kerei kia hoatu tenei oneone ki te Hahi o Ingarangi i Nui Church of England school grant. Tireni hei oneone mo nga kura mo nga tamariki Pakeha mo nga tamariki Maori, e whakatupuria ai ratou ki runga ki te karakia ki runga ki te pai. E whakaae ana ano a Kawana Kerei ko nga wahi i nga tupapaku kia motuhia era kia taiepatia kei takahia e te kau e te aha ranei.
Boundaries. Ko nga rohe enei o taua wahi o Rangikariri ko te awa ko Tapairu kei te taha ki te hauhauru haere tonu i roto i te awa o Taupari, te Rua o Patiki, haere hori pu atu ki te repo ki Waiwaia. Ko Waiwaia te rohe ki te Rawhiti, ko Waikato te rohe ki te taha ki te hauraro.

Ko o matou ingoa enei ka oti nei te tuhituhi i tenei ra i te rua tekau o nga ra o Aperira, i te kotahi mano waru rau rima tekau ma toru o nga tau o to tatou Ariki o Ihu Karaiti.

Ko te tohu x o Erueti Pititi.
Ko te tohu x o Matenga te
Whata.
Ko te tohu x o Hohepa te
Ripa.
Ko te tohu x o Ruku Taurua
Ko te tohu x o Wetere
Kawana.
Ko te tohu x o Hura Hurori.
Ko te tohu xo Mohi Raoka.
Ko te tohu x o Wata Kuku.
Ko te tohu x o Te Karangi.
Ko te tohu x o Petene.
Paeturi.
Nini.

Konga kai titiro—

Matiu.
Pairama.
Pomare.
Ruka Te rau.
Karakateau.
Pehimana Hanekato.
Fras. D. Fenton, Waikato.

Translation.

This is the word of us the Chiefs of the Ngati Pa, a tribe living at the mouth of the 1853. 20 AprilLower Waikato District. Waikato River.

This is a Deed of Grant from us to Governor Grey as land for Queen Victoria and her heirs for ever.

Rangikariri. Yes! Governor Grey consented to this that the land should be given to the Church of Grant for Church of England school. England in New Zealand as land for the Schools for the European and Native children to cause them to grow up as Church members and in good behaviour.

Governor Grey consented that the place for the dead should be separated and fenced lest the cattle &c. should trample on it.

Boundaries. These are the boundaries of the aforesaid place of Rangikariri—On the West the River Tapairu; going along the River Taupari to Te Rua o Patiki, going on in a straight line to the swamp at Waiwaia—Waiwaia the boundary on the East, the Waikato the boundary on the North.

These are our names written this day the twentieth day of April, in the year of our Lord Jesus Christ one thousand eight hundred and sixty three.

Erueti Pititi x his mark.
Matenga Te Whata x his
mark.
Wata Kuku x his mark.
Te Karangi x his mark.
Petene x his mark.
page 787 Ruku Taurua x his mark.
WetereKawana x his mark.
Hura Hurori x his mark.
Mohi Raoka x his mark.
Sd. Paeturi.
Nini.
Arama Karaka.

Witnesses—

sd. Matiu.
sd. Pairama.
sd. Pomare.
sd. Ruka Terau.
sd. Karakateau.
sd. Pehimana Hanekato.
sd. Fras. D. Fenton, Waikato.

Translation.

C. L. Nugent,
Native Secretary.

August 30th, 1853.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, July 26th,1875.