Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deed Receipts—No. 25.]

page 725

Deed Receipts—No. 25.

Hikurangi Block (Claims of Te Katipa), Whangarei District.

He whakaetanga korero tenei naku na te Katipa ki a te Makarini kai hoko whenua 1855. 8 August. Whangarei District. mo te Kawanatanga o Niu Tireni e whakaae ana a te Katipa, te Awarahi kia tukua rawatia e ia te whenua ko Kaimaria te ingoa ko Pukemore ko Horahora ko Manawanui Hikurangi. ko Tokamoki ko Wharenga ko nga ingoa nui enei o tenei kainga ka timata te rohe i te Claims of Te Kaptipa. taepa o Pan ka haere Boundaries. a te puke o Horahora ka whati ka haere Manawanui ka haere ka whati i te Moana ka haere a te Tokamoki, haere Wharenga haere te awa o Kaimaria ka whiti haere tonu a tuhono noa kie te taepa o Pane ko nga utu ki a te Katipa, mo tana wahi o tenei kainga £60 pauna moni, mo tona wahi anake enei utu, e takoto ke ana hoki te wahi mo te Kepa ma, kua riro ma[gap — reason: deleted]ga moni £60 na te Makarini i homai i tenei ra i te Receipt for £60. 8 o Akuhata 1855 a ekore ahau e tuku i etahi tangata kia rere ki runga whakahe ai i tenei whenua no te mea kua tukua tikatia nei e ahau i tenei whenua ki a te Kuini ake tonu atu i tenei ra e white nei e waru te tekau eka (acres) e puritiia ana i Wharenga Reserve for Katipa’s children. [80 acres.] mo nga Tamariki o te Katipa hei kanga ahi ma ratou ko te wahi kua oti te ruri e te Pakeha.

Kai titiro, Witness

John White, Interpreter, L.P.D.
William B. Baker, Clerk, Land Purchase Department.
Katipa.

Translation.

This is a consent from me from Te Katipa to Mr. McLean, Land purchase commissioner 1855. 8 August. for the New Zealand Government. Te Katipa te Awarahi agrees entirely to Whangarei District. give up the land named Kaimaria; Pukemore, Horahora Manawanui, Tokamoki, Wharenga, these being the general names of the land. The boundaries commence at Pane’s fence, thence Hikurangi. to the hill of Horahora turning thence it turns to Manuanui thence turning along the sea thence to Tohamoki, thence to Wharenga thence to the stream of Te Katipa’s Claims. Kaimaria crossing which it proceeds onwards till it joins Pane’s fence. The consideration Boundaries. to Te Katipa for his claims to this land is £60 sixty pounds these monies are for his claims alone those for Te Kepa being altogether separate. The sum of £60 has this day been received from Mr. McLean on this 8th day of August One thousand Receipt for £60. eight hundred and fifty five. I will not permit any other person to prefer a claim to this land because I have rightly disposed of this land to the Queen of England for ever under the sun now shining. Eighty acres are to be reserved at Wharenga for Te Katipa’s Reserve for Katipa’s children. [80 acres.] children as a place on which to light their fires being the portion which has been surveyed by the European.

Witnesses—

Signed John White, Interpreter, L.P.D.
Signed William B. Baker, Clerk, Land P. Dept.
Signed Katipa.

[Hikurangi. Claims of Aihepene Kaihau.]

Kua riro mai i ahau nai te Makarini i homai i tenei ra i te 11 o nga ra o Heputima 1855. 11 September. i to tau o to tatou Ariki 1855 nga pauna moui £40 mo te matou panga ki Hikurangi katoa ara mo nga wahi katoa i whakakeke ai matou i roto i Hikurangi katoa ka Whangarei District. tukua rawatia nei e ahau me ona aha katoa me ona aha katoa ko nga utu hoki enei Hikurangi. mo matou ko te Kepa ma katoa ko te tino otinga rawatanga tenei o tenei whenua ake tonu ki a Wikitoria me nga Kingi me nga Kuini i muri iho i a ia ake ake ka whakaae ano ahau kia whakakahoretia e ahau nga tono katoa o nga tangata katoa ki te puta te Claims of Aihepene Kaihau. kapu tono a etahi iwi ki tenei kainga katoa a muri nei ake tonu atu no taku whakaaetanga ki nga tikanga katoa o tenei pukapuka kua tuhituhi nei e au taku ingoa. Receipt for £40.

Kai titiro ki tenei homaitanga moni me nga tuhinga ingoa me nga tonu—

John White, Interpreter, L.P.D.
Ebenezer Baker, Clerk, Auckland.
Aihepene Kaihau

Translation.

Received from Mr. McLean on this eleventh day of September in the year of our 1855. 11 September. Lord 1855 the sum of £40 for all our claims to Hikurangi that is to all the lands Hikurangi. which we refused to give up Claims of Aihepene Kaihau. in the Hikurangi Block These I now for ever give up with all thereunto appertaining. These payments are for Te Kepa and ourselves conjointly. Now this is the final transfer of this land for ever to Victoria to the Kings Receipt for £40. or Queens who may succeed her for ever. I likewise agree to suppress the claims of all persons if any come forward to prefer a claim to this land hereafter and for ever. And in testimony of my consent to all the conditions of this Deed I hereunto affix my name.

Witnesses to these payments and signatures—

(Sd.) John White, Interpreter, L.P.D.
Ebenezer Baker, Clerk, Auckland.
Aihipene Kaihau.

True translation.

Donald McLean,
Chief Commissioner.

11th April, 1855.

A True Copy of Original Receipts and Translations.

Wellington, July 26th, 1875

H. Hanson Turton