Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 256.]

Deeds—No. 256.

Kokoreka Block, Manukau District.

1848. 21 June.Manukau District.Ko te tuhituhinga o tenei pukapuka i tera 21 o Hune 1848 te whakaaetanga mo ahau he rangatira o Ngatiata, te whakaaetanga ano hoki o te Kuini o Ingarani mona, na ko Kokoreka. ahau he rangatira o Ngatiata te tangata i te kainga e tuhituhia nei ki tenei pukapuka, na ka whakaae ahau ki te hoko i tenei whenua ko Kokoreka te ingoa ki a Kuini Victoria hei utu mo nga pauna moni e rua tekau ma rima ka hoatu nei ki au, nokonei ka hoatu nei ka tuku atu nei ki a Victoria te Kuini o Ingarani ki te Kingi Kuini ranei o muri i a Boundaries. ia ake ake ake i taua whenua me nga aha noa iho aha noa iho o tenei kainga ko ona rohe koia enei, ka timata ki Kaitara haere tika tonu ki Waimatuku, ko te rohe ki te hauauru te moana tae noa ki Taiaruru, ko te rohe ki te tonga ka haere tika tonu ki Ruwaimoko ka mutu, ko te rohe ki te marangai, ko Matakawau, ko Okoreka, haere tonu atu i te page 315moana o Manukau, kua tuhituhia te ahua o tenei kainga ki tua o tenei pukapuka tirolia toku ingoa.

Aihepene Kaihau
Na Taratikitiki.

I tuhituhia te ingoa i te tirohanga—

James Baber.
Edwin Fairburn.

Kua riro mai i ahau nga pauna moni e rua tekau ma riina koia ahau ka tuhituhi neiReceipt for £25. i toku ingoa.

Aihepene Kaihau
Na Taratikitiki.

James Baber.
Edwin Fairburn.

Translantion.

1848. 21 June.Manukau District.This Deed written on the 21st day of June 1848 is an Agreement between me a Chief of the Ngatiteata and the Queen of England on her own behalf whereby I a Chief of the Ngatiteata the owner of the land described in this Deed agree to sell this land called Kokoreka to Queen Victoria in consideration of the sum of Twenty five pounds Sterling Kokoreka. now paid to me on which account I give and deliver over to Queen Victoria of England and to Her Successors for ever the before mentioned land with all thereto belonging, its boundaries are as follows, Commencing at Kaitara it goes in a straight line to Waimatuku Boundaries. on the West the boundary is the Sea as far as Taiaruru the Southern boundary goes in a straight line to Ruwaimoko and ends, the boundary on the East is Matakawau is Kokoreka and (continues with) the Sea of Manukau, the Plan of this lahd is described on the other side of this Deed.

Witness my name—

(Signed)Aihipene Kaihau.
" Taratikitikio x his mark.

Name written in the presence of—

(Sd.) James Baber.
Edwin Fairburn.

I have received twenty five pounds sterling therefore I sign my name.Receipt for £25.

(Signed)Ahipene Kaihau.
"Taratikitikio x his mark.

(Sd.)James Baber.
"Edwin Fairburn.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, July 12th, 1875