Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 277.]

Deeds—No. 277.

Okokeka No. 2 Block, Waiuku, Manukau District.

1855. 23 December.Manukau District.Na te pukatuka tuku whenua i tuhituhia i te iwa o nga ra o Hune i te tau o to tatou Ariki ko tahi mano waru rau ma rima, na roatou, na nga rangatira me nga tangata o Okokeka No. II. Ngatiteata, i tukua atu ki a te Kuini Wikitoria o Ingarangi ki ona uri Kingi ranei Kuini ranei i muri i a ia ake tonu atu te whenua i whakahuatia ko te Whakaupoko, ko Boundaries. Waiuku. Ko nga rohe enei ka timata ki Okokeka ka waiho tonu i runga o te rohe o te whenua kua hokona ki a te Kuini haere tonu i taua rohe puta noa Price, £1, 100 ki te waha o Ruamano puta noa ki Ngateke puta noa ki te awa o Waikato ka haere tonu i roto i te awa o Waikato puta noa ki te Awaroa ka waiho tonu i roto i te awa o te Awaroa tae noa ki te hokonga o to te Tarahira ka haere i taua wahi puta noa ki te awa o Waiuku ka haere tonu i roto i te awa o Waiuku puta noa ki te Karaka ka haere tonu i te moana puta noa ki Okokeka ka tutaki ki nga rohe ki reira: i tukua atu enei whenua he utu mo nga pauna moni Kotahi mano Kotahi rau £1100 e rima rau o taua moni kua riro mai i a matou i a te Makarini te tino kai whakarite whenua i taua ra; kotahi e hoatu ana mo Wiremu Hoete a ka oti te ruritanga ka tukua te rima rau whakamutunga ki a matou. Receipt for £500, final instalment. Na kua riro mai ki a matou taua rima rau pauna whakamutunga i a te Honiana te kai tuku whenua mo te Kawana o Nui Tireni koia matou ka tuku rawa i taua whenua ki a te Kuini Wikitoria o Engarangi ki ona uri me ona awa me ona wai me ona roto me ona kowhatu me ona pari me ona oneone me nga rakau me nga otaota me nga aha noa iho o taua whenua koia matou ka tuhituhi i to matou nei ingoa i tenei ra i te 23 o nga ra o Tihema i te tau o to Ariki kotahi mano waru rau ma rima tekau ma rima 1855.

Katipa.
Totaea Katipa.
Wiremu Maki.
Wiremu Hori x tona tohu.
Paora Katipa x.
Hori Tauroa.
Na Kepa Katipa.

I te aroaro o—

John Grant Johnson, Commr., N.L.P.
Thos. Williamson.

Translation.

1855. 23 December.Manukau District.Whereas by a Deed written on the ninth day of June in the year of our Lord one thousand eight hundred and fifty five (1855) by us the chiefs and people of Ngatiteata we sold to the Queen Victoria of England to the Kings or Queens who may succeed her Okokeka No. II. for ever the land called Whakaupoko and Waiuku, the boundaries of which are,—commencing Boundaries. at Okokeka thence along the boundaries of the land formerly sold to the Queen and on that boundary line to the waha o Ruamano thence to Ngateke, thence to the Waikato river, up the Waikato river to te Awaroa and in the course of the Awaroa to Dalziel's purchase thence to the Waiuku river and in the Waiuku river to te Karaka page 337and along the sea coast to Okokeka where the boundaries meet. This land was given up in consideration, of the sum of One thousand one hundred pounds (£1100) Five hundred pounds (£500) of this money we received from Mr. McLean Principal Land Price, £1,100. Commissioner on that day. One hundred pounds (£100) was to be paid to Wiremu Hoete and when the survey was completed the remaining Five hundred to us. Now we have received the final payment of Five hundred pounds (£500) from Mr. Johnson a Receipt for £500, final instalment. Land Purchase Commissioner for the Governor of New Zealand. Wherefore we fully give up the said land to the Queen Victoria of England and to her descendants, with its rivers, streams, lakes, stones, cliffs, and soil; its timber, pastures, and all thereunto appertaining. In testimony whereof we hereunto sign our names on this Twenty third day of December in the year of our Lord, one thousand eight hundred and fifty five.

Katipa.
Totaea Katipa.
Wiremu Maki.
Wiremu Hori x his mark.
Paora Katipa x.
Hori Tauroa.
Na Kepa Katipa.

In the presence of—

(Sd.) John Grant Johnson, Commissioner, N.L.P.
Thos. Williamson.

True Translation.

Donald McLean, Chief Commissioner.

March 25, 1856.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, September 23rd, 1874.