Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 231a.]

page 289

Deeds—No. 231a.

Ohinerau Block, on River Tamaki, Auckland District.

Ko Te Tuhituhinga o tenei pukapuka i te ra e rua tekau ma tahi o Oketopa kotahi 1853. 21 October.Auckland District. mano waru rau marima tekau ma toru te whakaaetanga ano hoki o te Kuini o Ingarani Ohinerau. mona, na ko ahau, ko te Hira te tangata i te kainga e tuhituhia nei ki tenei pukapuka, na ka whakaae nei ahau ki te hoko i tenei whenua ki a Kuini Victoria hei utu mo nga pauna moni kotahi rau ka hoatu nei ki a hau, nokonei ahau ka hoatu nei ka tuku atu nei ki a Victoria te Kuini o Ingarani, ki te Kingi, Kuini ranei o muri i a ia ake, ake, ake, i taua whenua me nga aha noa iho, aha noa iho o tenei kainga, ko ona rohe koia enei Kei Boundaries te taha kei te tonga ko te huarahi ki Tamaki, kei te marangai ko te wai keri ki te taha o te huarahi, tika tonu ki te rakau e tu mai, ki te manuka, haere tika ki te awa, kei te hauraro ko taua awa, ko Ohinerau, kei te hauauru ko te kainga o te Kerehama kua tuhituhia te ahua o te oneone ki tua nei.

Tirohia ki toku ingoa—

te Hira Kawau.

I te aroaro o—

James Baber, Draftsman, Survey Office,

Auckland Kua riro mai i a hau nga pauna moni kotahi rau kua tuhituhia nei ki roto ki teneiReceipt for £100 pukapuka; Koia ahau ka tuhituhi nei i toku ingoa i tenei ra erua tekau matahi o Okotopa i te tau o to tatou Ariki, kotahi mano waru rau marima tekau matoru.

Te Hira Kawau.

I te aroaro o—

James Baber, Draftsman, Survey Office,

Auckland

Translation.

This Deed entered into on the Twenty first of October in the year 1853 the consenting 1853. 21 October. of Te Hira Kawau and the Chiefs of the Ngatiwhatua the consenting also of the Queen Auckland District. of England on her part now I Te Hira the owner of the Land described ii this Deed I do agree to sell this Land to Queen Victoria for the sum of £100 now given to me for Ohinerau this I give up and make over to Victoria Queen of England and her Heirs and Successors for ever this Land and all thereto belonging. The Boundaries are these, On the South Boundaries by the Tamaki road, on the East by the trench near the road, thence on in a direct line to a Manuka tree and to the creek, on the North by the above creek called Ohinerau, on the West by Mr. Graham's (Farm).

A sketch of this Land is on the other side.

Witness my name—

(Signed) Te Hira Kawau.

Witness—

(Signed) James Baber, Draftsman, Survey Office

Received by me the One hundred Pounds as agreed to in this Deed hence myReceipt for £100 writing this my name on the Twenty first of October in the year of our Lord One Thousand eight hundred and fifty three.

(Signed) Te Hira Kawau.

Witness—

(Signed) James Baber, Draftsman, Survey Office,

Auckland

A true translation.

John White, Interpreter

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton

Wellington, September 7th, 1874.