Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 227.]

Deeds—No. 227.

Waiparera Block, Waitemata, Auckland District.

1853. 2 June.Auckland District.Ko te Tuhituhinga o tenei pukapuka i te rua o nga ra o Huni Kotahi mano waru rau ma toru te whakaaetanga o matou Rangatira o Nga te Whatua te whakaaetanga ano hoki o Waiparera. te Kuini o Ingarani mona, na ko matou nga tangata i te kainga e tuhituhia nei ki tenei pukapuka, na ka whakaae nei matou ki te hoko i tenei whenua ki a Kuini Victoria hei utu mo nga pauna moni e rima tekau ka hoatu nei ki a matou, nokonei ka hoatu nei, ka tuku atu nei ki a Victoria te Kuini o Ingarani, ki te Kingi, Kuini ranei o muri i a ia ake, ake, ake, i taua whenua me nga aha noa iho, aha noa iho o tenei kainga, ko ona rohe Boundaries. koia enci Kei te taha ki te tuaraki ko Waitemata, kei te taha ki te marangai, ko Waitemata, [About 600 acres.] ko Pupaka, kei te taha ki te tonga ko te whenua kua oti te hoko ki a te Peri, kotahi te takotoranga kahore he takiwa, kei te taha ki te hauauru—he awa, ko Waiarohia. Ko Waiparera te ingoa kua tuhituhia te ahua o te oneone ki tua nei. Tirohia o matou ingoa.

Taiarua.
Tinanax tana haenga.

I te aroaro o—

Witness to the signature of Te Tinana—
John White, Interpreter.

Receipt for £50. Kua riro mai i a matou nga pauna moni e rima tekau kua tuhituhia nei ki roto ki tenei pukapuka; Koia matou ka tuhituhi nei i o matou ingoa i tenei ra, te rua o nga ra o Hune i te tau o to tatou Ariki, kotahi mano waru rau ma rima tekau ma toru.

Taiarua.
Tinanax tana haenga.

I te aroaro o—
Witness to money being paid

John White, Interpreter.

Translation.

1853. 2 June.The Writing of this was done on the second day of June in the year one thousand eight Waiparera. hundred and fifty three The agreement of us Chiefs of Ngatiwhatua Tribe and the consent of the Queen of England, now we the men who have signed this paper do agree to give this land to the Queen of England for fifty pounds of money now given to us, Therefore we now give and let the Queen of England or Kings or Queens after her for ever and ever this land and all belonging to it whatsoever.
Boundaries. The boundaries are these To the North it is bounded by the Waitemata and on the [About 600 acres.] East by the Waitemata and Pupaka is on the South that sold to Mr. Berry joins on the West there is a creek the Waiarohia The sketch of the land is over the leaf.

See our names below—

(Sd.) Taiarua.
(Sd.) Tinana x his mark.

Witness to signature—

(Sd.) John White, Interpreter.

Receipt for £50. We have received fifty pounds money and sign our names on this paper this the second day of June in the year of Our Lord one thousand eight hundred and fifty three.

(Sd.) Taiarua.
(Sd.) Tinana x his mark.

Witness to payment of the fifty pounds—

(Sd.) John White, Interpreter.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, September 22nd, 1874.