Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 222.]

Deeds—No. 222.

Mata Karaka Block, Te Whau, Auckland District.

1851 15 November.Auckland District.Ko te tuhituhinga o tenei pukapuka i te ra kotahi tekau ma rima o Nowema kotahi mano waru rau rima tekau ma tahi te whakaaetanga o matou nga rangatira o Ngatiwhatua Mata Karaka. te whakaaetanga ano hoki o te Kuini o Ingarani mona na ko matou nga tangata i te kainga e tuhituhia nei ki tenei pukapuka na ka whakaae nei matou ki te hoki i tenei whenua ki a Kuini Victoria hei utu mo nga pauna moni erua tekau ka hoatu nei ki a matou nokonei ka hoatu nei ka tuku atu nei ki a Victoria te Kuini o Ingarani, ki te Kingi Kuini ranei o muri i a ia ake, ake, ake, i taua whenua me nga aha noa iho, aha noa Boundaries. iho o tenei Kainga, ko ona rohe koia enei, kei te kotiu (North) ko te whenua o te Kuini kua hokona e Te Hira, e te Kawau kei te marangai, ko te awa ko Mata Karaka, koia tenei ko te rohe o te whenua o ta Robinson raua ko te Hart: kei te tonga, ko Manukau; kei te Hauauru, ko te whenua o te Kuini kua hokona a te Porter, me te whenua hoki o te kotiro o te Porter; kua tuhituhia te ahau o te one one ki tua nei.

Tirohia ta matou ingoa—

(Signed) Te Hira.
Te Keene.

I te aroaro o—

Sd. George F. Swainson, Survey Office.
Sd. James Baber, Clk. Survey Office, Auckland.

Receipt for £20. Kua riro mai i a matou nga pauna moni erua tekau kua tuhituhia nei ki roto ki tenei pukapuka, koia matou ka tuhituhi nei i ta matou ingoa i tenei ra kotahi tekau ma rima o Nowema i te tau o to tatou Ariki kotahi mano waru rau rima tekau ma tahi.

(Signed) Te Hira.
Te Keene.

I te aroaro o—

George F. Swainson, Survey Offire.
James Baber, Clk., Survey Office.

Translation.

1851. 15 November.Mata Karaka.This Deed written on the 15th day of November 1851 is an Agreement between us Chiefs of Ngatewhatua and the Queen of England Whereby we the owners of the piece of land described in this Deed consent to sell the same to Queen Victoria in consideration of the sum of twenty pounds sterling now given to us, wherefore we give and deliver over to Victoria Queen of England and to her Successors for ever the said piece Boundaries. of land and all that belongs to it bounded as follows: On the North by land belonging to the Crown sold by Hira and Kawau on the East by the stream called Mata Karaka which same is the boundary of the lands of Robinson and Hart, on the South there is the Manukau, and on the West by Crown land that which was sold to Porter, and by the land of Miss Porter, the plan is drawn on the other side.

Witness our names—

Te Hira.
Te Keene.

In the presence of—

George F. Swainson, Survey Office.
James Baber, Clk., Survey Office.

page 281 We have received the twenty pounds sterling before mentioned in this Deed therefore we sign our names this 15th day of November in the year of Our Lord 1851.Receipt for £20.

[Same signatures as before.]

True translation.

James Baber.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, September 22nd, 1874.