Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 145.]

Deeds—No. 145.

Mangatoetoe Block (near Riverhead), Kaipara District.

1853. 1 August.Kaipara District.Ko te tuhituhinga o tenei pukapuka i te tahi o nga ra o Akuha i te tau kotahi mano waru rau e rima tekau ma toru te whakaaetanga o matou nga Rangatira o Nga Tiwhatua te Mangatoetoe. whakaaetanga ano hoki o te Kuini o Ingarani mona, na ko matou ko nga tangata i te kainga e tuhituhia nei ki tenei pukapuka, na ka whakaae nei matou ki te hoko i tenei whenua ki a Kuini Victoria hei utu mo nga Pauna Moni Kotahi Rau £100 kua homai nei kia matou, no konei ka hoatu nei, ka tuku atu nei ki a Victoria te Kuini o Ingarani, ki te Kingi, Kuini ranei o muri i a ia ake, ake, ake, i taua whenua me nga Boundaries. aha noa iho, aha noa iho o tenei kainga, ko ona rohe koia enei to te Hauraro kei te tumu rakau nohinohi i te awa o Kumeu, ka haere tika tonu ki te taukaka o Raupo Tamaki, to te Hauauru ka haere i te taukaka o Raupo Tamaki, haere tonu a te taukaka o Papatawhara haere tonu a huranui a Mangatoetoe a tutuki noa ki Pukematikeo ki te rohe o te Makiparena, to te Tonga koia kei te rohe o te Makiparena ka kowhane i te tukunga kia Perekama a eke noa ki Pukewhakataratara to te Marangai ka kowhane tika tonu iho i reira ki te motu tumu Rakau i Kumeu i te rohe o te hauraro. Ki te mea ka whakahe te tangata ki tenei tukuna kainga e whakaae ana matou ma matou ia e utu, kua tuhituhia te ahua o te oneone ki tua nei. Tirohia o matou ingoa—

Na Paul.
Na Apiata x.
na Watarauihi.
na Himiona.
Na Henare.
Na te manihera.

I te aroaro o—

John White, Interpreter.
Andrew Sinclair, Jr.

Receipt for £100. Kua riro mai i a matou nga moni Kotahi Rau kua tuhituhia nei ki roto ki tenei pukapuka; Koia matou ka tuhituhi nei i o matou ingoa i tenei ra i te tahi o Akuha i te tau o to tatou Ariki, kotahi mano waru rau e rima tekau ma toru.

Na Paul.
Na Apiata x.
na Watarauihi.
Na Himiona.
Henare.
Na te manihera.

I te aroaro o—

John White, Interpreter.
Andrew Sinclair, Jr.

page 189

Translation.

1853. 1 August.Kaipara District.This Deed entered into on the first day of August in the Year One Thousand Eight Hundred and Fifty three the consenting of us the Chiefs of the Nga Tiwhatua also the consenting of the Queen of England on her part now we the owners of the Land agreed Mangatoetoe. to in this Deed do consent to sell this Land to Victoria Queen of England in payment of One Hundred Pounds now given to us for this we give and make over to Victoria Queen of England and her Heirs for ever this Land and all thereto belonging the Boundaries are these, on the North beginning at a small patch of trees on the creek of Boundaries. Kumeu going thence in a straight line to the ridge of Raupo Tamaki on the West going on the ridge of Raupo Tamaki and on to Papatawhara and on to Huranui and on to Mangatoetoe until it gains the peak of Pukematikeo being the Boundary of Mr. MacFarlin's claim on the South by Mr. MacFarlin's claim turning and going along the Boundary of Mr. Brigham's claim until it gains the top of Pukewhakataratara on the East from Pukewhakataratara in a direct line to the small patch of trees at Kumeu joining the Northern Boundary. Should any man repudiate this sale of Land we agree to satisfy his claim. A sketch of the Land is on the other side.

Witness our names—

(Signed) Na Watarauihi.
" Na Himiona.
" Na Henare.
" Na Paul.
" Na Manihera.
" Na Apiata.

Witness—

(Signed) John White, Interpreter.
(Signed) Andrew Sinclair, Junr.

Receipt for £100. Received by us the One Hundred Pounds as agreed to in this Deed hence our now writing these our names on this the first day of August in the Year of our Lord One Thousand Eight Hundred and Fifty three.

(Signed) Na Watarauihi.
" Na Henare.
" Na Henare.
(Signed) Na Paul.
(Signed) Matitikuha.
" Na Manihera.
" Na Apiata.

Witness—

John White, Interpreter.
Andrew Sinclair, Junr.

A true translation.

(Sd.) John White, Interpreter.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, September 11th, 1874.