Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 152.]

Deeds—No. 152.

Te Ika-a-ranga-nui Block, Kaipara District.

1858. 19 February.Kaipara District.Tenei Pukapuka i tuhituhia i tenei tekau ma iwa o nga ra o Pepuere i te tau o to tatou Ariki 1858 he Pukapuka tino hoko tino hoatu tino tuku whakaoti atu na matou na nga Ika-A-Ranga-Nui. Rangatira me nga Tangata o Te Uri o Hau, Ngatiwhatua no ratou nga ingoa e mau i raro nei a hei whakaatu tenei Pukapuka mo matou mo o matou whanaunga me o matou uri mo te tuhituhinga o o matou ingoa ki tenei pukapuka i raro i te ra e whiti nei kua whakarerea rawatia kua tino tukuna rawatia atu kia Wikitoria Kuini o Ingarani ki ona uri ki nga Kingi ki nga Kuini o muri iho i a ia me ana me a ratou e whakarite ai hei whakaritenga mo nga Pauna moni E rima rau takitahi (£500) kua utua mai ki a mato i e Te Rokena (John Rogan) mo te Kuini (a e whakaaetia nei e matou te rironga mai [gap — reason: deleted]ia aua moni) ko taua wahi whenua katoa kei Kaipara ko Te Ika-a-ranga-nui te ingoa o [unclear: taua]te wahi whenua ko nga rohe kei raro i te Pukapuka nei e mau ana te korero whakahaerae ko te mapi hoki o taua whenua kua apititia ki tenei. Me ona rakau me ona kowhathe me ona wai me ona awa nui me ona roto me ona awa ririki me nga mea katoa o tauae whenua o runga ranei o raro ranei i te mata o taua whenua me o matou tikanga me o matou take me o matou paanga katoatanga ki taua wahi; Kia mau tonu kia Kui[gap — reason: damage]te Wikitoria ki ona uri ki ana ranei e whakarite ai hei tino mau tonu ake tonu atu. A [gap — reason: damage] o tohu mo to matou whakaaetanga ki nga tikanga katoa o tenei Pukapuka kua [gap — reason: damage] a nei o matou ingoa me o matou tohu. A hei tohu hoki mo te whakaaetanga o te [gap — reason: damage] o Ingarani mo tana wahi ki nga tikanga katoa o tenei Pukapuka kua tuhia nei te ingoga Boundaries. o Te Rokena—John Rogan Kaiwhakarite Whenua. Ko nga rohe enei o taua whenu [gap — reason: damage] ka timata i te taha ki te hauraro i Marunui s. 52. w. 37353 links ka haere tika tonua-whaka-te-hauauru, a Hauparoa haere tika tonu whiti noa i nga hikuwai o Kaiwaka [gap — reason: damage] tuhono noa ki te Matawherohia ka whati ka haere (12s. 9w. 4061 links) a whiti tonu atu page 197i te Awanui o Kaiwaka haere tonu (17¼ S.W. 6420 links) a tuhono noa ki te awa o Kaitara ki te Rota ka whati i konei a ahu (S—E. 37. 14450 links) whaka-te-tonga ka haere tika tonu a tuhono noa ki Pukenui, haere tika tonu atu i reira a whiti tonu atu i nga awa o Mungamunga o Rota haere tonu a tuhono noa ki Tikapuaraunui ka whati (N.E. 63°. 30′. 7004 links) whaka-te-marangai a ka piko iti ano (N.E. 48. 21582 links) pohutu rawa atu ki te awa o te Hakoru ka haere i taua awa whakahauraro a tuhono noa ki te raina (N 70°. 30′. W 2368 links) ka haere i reira a te Marunui ka tuhono nga kaha i reira.

John Rogan,
District Commr.
piripi.
pe rana.
mo te Uriohau.
mo Ngatiwhatua.
na te Ceaine.
Ceaine.
Paikea x his mark.
pairama.
A ma Kara ka.
Wiremu Tipene.
E ramihi.
Ehikiera.
Te Reweti x.
hetaraka.
Karena.

Ko nga tangata i kite i te hoatutanga o nga moni me te tuhinga o nga ingoa—

William B. Baker, Chf. Clk., Nat. Dept.
R.G. Fountain Clerk, Auckland.
Henry Monro, Interpreter N.S.O.

Kua riro mai ki a matou i tenei ra i te tekau ma iwa o nga ra o Pepuere i te tau oReceipt for £500. to Tatou Ariki Kotahi mano e waru rau e rima tekau ma waru (1858) nga Pauna moni E rima rau (£500) Ko te utu whakaotinga tenei kua whakahuatia ki te Pukapuka tuku e mau i runga ake nei kia utua mai ki a matou e Te Rokena—John Rogan—mo te Kuini.

Ceaine.
Wiremu.

Nga Kai-titiro—

George Friend.
John White, Interpreter, Land Pur. Dept.
William B. Baker.
R. G. Fountain.
Henry Monro.

Translation.

1858. 19 February.Kaipara District.Thiis Deed written on this nineteenth day of February in the Year of our Lord 1858 is a full and final sale conveyance and surrender by us the Chiefs and People of the Tribe Ika-A-Ranga-Nui. of Te Uriohau Ngatiwhatua whose names are hereunto subscribed And Witnesseth that on behalf of ourselves our relatives and descendants we have by signing this Deed under the shining sun of this day parted with and for ever transferred unto Victoria Queen of England Her Heirs the Kings and Queens who may succeed Her and Her and Their Assigns for ever in consideration of the Sum of Five Hundred Pounds (£500) to us paid by John Rogan on behalf of the Queen Victoria (and we hereby acknowledge the receipt of the said monies) all that piece of our Land situated at Kaipara and named Te Ika-a-ranga-nui the boundaries whereof are set forth at the foot of this Deed and a plan of which Land is annexed thereto with its trees minerals waters rivers lakes streams and all appertaining to the said Land or beneath the surface of the said Land and all our right title claim and interest whatsoever thereon To Hold to Queen Victoria Her Heirs and Assigns as a lasting possession absolutely for ever and ever. And in testimony of our consent to all the conditions of this Deed we have hereunto subscribed our names and marks. And in testimony of the consent of the Queen of England on her part to all the conditions of this Deed the name of John Rogan Commissioner is hereunto subscribed. These are the boundaries of the Land commencing on the North at Marunui (S 52. W 37. Boundaries. 37353 links) thence in a direct line westerly to Hauparoa, thence crossing the tributaries of the Kaiwaka stream and on to Matawherohia turning thence it runs (12 S. 9 W. 4061 links) and crosses the river of Kaiwaka thence on (17¼ SW 6420 links) till it reaches the Kaitara stream at Te Roto where it turns and runs in a Southerly direction (S.E 37. 14450 links to Pukenui, proceeding on thence crossing the Mungamunga and Rota streams till it reaches Tikapuaraunui and turning in an easterly direction the line running N. 67° 30′ E. 7004 links (N.E 48°. 21582 links) till it falls into the Hakoru river, continuing on thence in the course of the said river till it meets the survey line (N 70° 30′ W. 2368 links) along which it runs to Marunui where the boundaries join.

John Rogan, Dist. Commr.

Piripi.
Perana.
Mo te Uriohau.
Mo Ngatiwhatua na (by) Ceaine.
Ceaine.
Paikea x his mark.
Pairama.
Amakaraka.
Wiremu Tipene.
Eramihi.
Ehikiera.
Te Reweti x.
Hetaraka.
Karena.

Witnesses to the payment and signatures—

(Sd.) William B. Baker, Chf. Clk., Nat. Dept.
" R. G. Fountain, Clerk, Auckland.
" Henry Monro, Interpreter, N.S.O.

page 198

Receipt for £500. Received this Nineteenth day of February in the Year of Our Lord One thousand eight hundred and fifty eight (1858) the Sum of Five hundred pounds sterling (£500) being the full consideration money expressed in the above-written Deed to be paid by John Rogan on behalf of Her Majesty the Queen to us.

Witnesses—

Ceaine.
Wiremu.

(Sd.) George Friend.
" John White, Interpreter, Land Pur. Dept.
" William B. Baker.
" R. G. Fountain.
" Henry Monro.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, October 21st, 1874.