Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 97.]

page 132

Deeds—No. 97.

Waipu No. 1 Block, Whangarei District.

1854. 20 February.Whangarei District. Ko te Tuhituhinga o tenei pukapuka i te ra te rua tekau o Peperuere i te tau 1854—te whakaaetanga ano hoki o Herekohu, o Tutahi, o Rameka, me. ta ratou whanau katoa Waipu No. 1. e korerotia ana ki tua o tenei pukapuka te whakaaetanga ano hoki te Kuini o Ingarangi mona, na ko Herekohu, ko Tutahi, ko Rameka me to ratou whanau katoa ko nga tangata i te kainga e tuhituhia nei ki teuei pukapuka na ka whakaae nei matou ki te hokoi tenei whenua ki a Te Kuini Wikitoria hei ntu mo nga pauna E toru rau ma rima tekau ka hoatu nei ki a matou, no konei. ka hoatu nei ka tuku nei ki a te Kuini Wikitoria, ki nga Kingi, Kuini ranei i muri iho i a ia ake, ake, ake, i taua whenua, me nga aha noa iho o tenei kainga ko nga rohe enei.
Boundaries. Ka timata ki teUrititi,. ka haere Poherangi, Pukehinau, Pohuenui Pukekaramarama, ka eke i runga i te Raka, Puketotara, Roto Moeho haere tonu i runga i te Kaweka, te kouru o Tao Tanoa, te kouru o te Haronga, te kouru o Waionepu, ka puta ki Taumatatuhi kei te kouru o Kaupare ka tutaki ki to Arama Karaka rohe ki te Kohiraunui, ka haere i runga i te Kaweka, kei te Kapewhiti, te Uriowhetau, Wakatarariki, a tutuki noa kite Urititi.

Waka tona x tohu taka.
Waka taka x tona tohu.
Hone Kingi Tipa x tona tohu.
Hu x tona tuhu.
te hemara matutahi.
rimi.
Hei x tona tohu.
Tau Whitu x tona tohu.
rameka.
Mohi x tona tohu.
Te Rehe x tona tohu.
Te Mahia x tona tohu.
Pou x tona tohu.

I te aroaro o—

John G. Johnson, Sub-Commissioner.

Receipt for £200. Kua riro mai i matou e rua rau pauna hei utu mo te whenua, ka korerotia i tenei pukapuka koia matou e tuhituhi i to matou ingoa i tenei ra i te 20 o nga ra o Peperuere 1854.

Hei x tona tohu.
hemara ma Tutahi.
rimi.
Te Mahia x tona tohu.
tiki Waka taka x tona tohu.
Tau whitu x tona tohu.
Mohi x tona tohu.
rameka.

I te aroaro o—

1854. 2 March.Receipt for £50. Kua riro mai i a maua e rima tekau pauna hei utu mo to maua wahi i roto i nga whenua e korerotia ana ki tera taha o tenei pukapuka koia ka tuhituhia to maua ingoa i tenei ra i te 2 o nga ra o Maehe 1854.

Hone King Tipa x tona tohu.
Te Hu x tona tohu

I te aroaro o—

1854. 8 MarchReceipt for £50. Kua riro mai i a matou e rima tekau pauna hei utu mo to matou wahi i roto i nga kaha o te kainga i tuhituhia ki te taha ki tua o tenei pukapuka—koia ka tuhituhia to matou ingoa i tenei ra i te 8 o Maehe. i te tau 1854.

Te Rehe x tona tohu.
Pou x tona tohu.

Witness to marks

Translation.

1854. 20 February.Whangarei. District. The writing of this deed on the 20th day of February 1854 shews the consent of Herekohu, of Tutahi, of Rameka and all their family mentioned on the back of this document and the consent also of the Queen of England. Now Herekohu, Tutahi, Rameka and all their family the persons of the place named in this document, now we Waipu No. 1. consent to sell this land to Queen Victoria in consideration of the sum of Three hundred and fifty Pounds now paid to us therefore we give up to Queen Victoria and to the Kings or Queens who may succeed Her for ever and ever that land and everything appertaining thereto of which the following are the boundaries.
Boundaries. Commencing at Te Urititi thence to Poherangi, Pukehinau, Pohuenui, Pukekaramarama, thence, to Te Raka, to Puketotara, Rotomoeho thence along the ridge to the source of Taotaonoa, the source of Te Haronga, the. source of Waionepu thence to Taumatatuhi, at the source of Kaupare it Joins Arama Karaka's boundary to Te Kphiraunui thence along the ridge to Te Kapewhiti, Te Uriowhetau, Wakatarariki then it joins again Te Urititi.

[Witness.]

[Signatures.]

Receipt for £ 200. We have received two hundred Pounds for the land described in this document, and we therefore sign our names on this 20th day of February 1854.

[Witness.]

[Signatures.]

1854. 2 March.Receipt for £50. We have received fifty Pounds in payment for our share in the lands described in the document on the back hereof and therefore we sign our names this 2nd day of March 1854.

[Witness.]

[Signatures.]

page 133 We have received fifty Pounds in payment for our share within the boundaries of the place described on the back hereof and therefore we sign our names this 8th day of March in the year 1854.

[Witness.]

[Signatures.]

Correct Translation.1854. 8 March.Receipt for £50.

T. E. Young,
Translator, Native Department.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, March 5th, 1875.