Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 109.]

Deeds—No. 109.

Kaurihohore Block, Whangarei District.

He Pukapuka tuku whenua tenei i tuhituhia ki Waimahanga i tenei ra i te waru o nga 1857. 8 June.Whangarei District. ra o Huni i te tau o to tatou Ariki kotahi mano waru rau rim a tekau ma whitu ko te whakaaetanga tenei o nga Rangatira me nga tangata noa iho o Ngapuhi o to hapu o Kaurihohore. Ngaitorongare kia tukua atu tetehi wahi o to matou whenua ki Whaugarei (ko Kaurihohore te ingoa nui o tenei kainga) ki te Kuini Wikitoria o Engarangi ki tona uri i muri i a ia Kingi Kuini ranei hei utu mo nga moni E rima rau ma rima tekau nga pauna. Koia tenei te whenua kua oti nei te mapi ki te taha o tenei pukapuka. Ka timata ki te Boundaries. [4,790 acres.] kaha o Paranui ka tika i roto i te awa o Mangakino a tika tonu i runga i te raina kua oti nei te para ki te awa o Mangahahuru a tika tonu i roto i taua awa ki te peka i Orai a puta noa ki te Repo nui o Wairua ka haere i te taha o te Repo ki Waihirere ka puta ki Kaurihohore ka tika ki runga i te raina ka tutaki ki te kaha o te whenua i hokona e matou ki a Mea a ka haere i runga i te kaha o te kainga o te Mea ki Paranui—ka mutu ki te wahi i timata ai te kaha. Na kua riro mai aua moni E rima rau ma rima tekau Receipt for £550 nga pauna £550 kia matou i tenei ra i te ringaringa o John Grant Johnson he kai whakarite mo te whenua o te tangata maori i Nui Tireni koia matou ka tuhituhi i o matou nei ingoa i tenei ra kua oti te tuhituhi i runga nei he tohu mo to matou whakaaetanga.

Epiniha Monariki.
Wiremu Pepene.
Paratene Whakaturangi.
Mangu whare Wapu.
Hira Wani.
Tipene Hari x tona tohu.
Hine Waru x tona tohu.
Wiremu Pohe.
Riwhi.
Hirini Tipene.
Ko Rakete.
Poukoura.
Whare te Puru x tona tohu.

Ko nga Kai titiro i tenei homaitanga utu me enei tuhituhinga ingoa—

John Grant Johnson, District Commissioner.

Translation.

This Deed of Sale of Land executed at Waimahanga on the eighth day of June in the 1857. 8 June.Whangarei District year of Our Lord One thousand eight hundred and fifty seven is the consent of us the Chiefs and freemen of the Ngapuhi Tribe of the family of Ngaitorongare to the giving up of a portion of our land at Whangarei (Kaurihohore being the name by which this land is known) to the Queen Victoria of England and to Her Heirs male or female after Kaurihohore. her for ever in consideration of the sum of five hundred and fifty Pounds the Land being that delineated on the plan in the margin of this Deed commencing at the boundary of Paranui thence up the course of the river Maugakino thence on the Boundaries. [4,790 acres.] surveyed line to the river of Mangahahuru thence down the course of the said river Mangahahuru to the branch stream at Orai thence to the great swamp of the Wairua thence alongg the edge of the great swamp to Waihireri thence to Kaurihohore thence page 148along the surveyed line until it joins the boundary of the land we sold to Mr. Mair, thence along the boundary of Mr. Mair's land to Paranui where it ends at the point of Receipt for£550. commencement. Now we hereby acknowledge to have received the said sum of money Five hundred and fifty pounds £550 from the hands of John Grant Johnson a Commissioner for the purchase of Land from the Natives of New Zealand. In witness whereof and in token of consent we do hereby subscribe our names this day above written.

Epiniha Monariki,
and 12 other signatures.

Witness to payment and signatures—

John Grant Johnson, District Commr.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, February, 8th, 1875.