Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 108.]

Deeds—No. 108.

Parahaki Block, Whangarei District.

1857. 8 June.Whangarei District. He Pukapuka tuku whenua tenei i tuhituhia ki Waimahanga i tenei ra i te waru o nga ra o Huni i te tau o to tatou Ariki tahi mano ma waru rau ma rima tekau ma witu 1857. Parahaki. Ko te whakaaetanga tenei o nga Rangatira me nga tangata ano hoki o Ngapuhi o te Hapu o Ngaitorougare kia tukua atu tetehi wahi o to matou whenua ki Whangarei (ko Parahaki te ingoa nui o taua whenua) kia te Kuini Wikitoria o Engarangi ki ona Uri Kingi Kuini ranei i muri i a ia hei utu mo nga pauna moni E rua rau £200 koia tenei Boundaries. [4,481 acres.] ko te whenua kua oti nei te mapi ki te taha o tenei pukapuka. Ko nga rohe enei. Ka timata ki te kaha o te kainga o Dent kei te Awaroa ka haere te puaha o te Awaroa ki roto i te awa o Hatea e tika ana ke Ahipupu a ka haere tonu i roto i taua awa ki te raina e anga atu ki te marangai te rohenga atu ki Pehiawiri a ka haere tonu ka tutaki ki te rohe o Whareora a ka haere i runga i taua rohe ki Kahiwa ka haere i te rohe o te whenua i hokona e matou ki a te Gorrie a ka tutaki ki te rohe ki a Dent a tika tonu i runga i te kaha kia Dent ki te wahi i timata ai.
Portion reserved. Kotahi to matou wahi i roto i tenei kaha ko te wahi tapu kihai i pania ki te whero ki te mapi nei.
Receipt for £200. Na kua riro mai kia matou aua moni e rua rau pauna hei utu mo taua whenua ki a matou i te ringaringa o John Grant Johnson he kai whakarite mo te whenua o te tangata Maori i Nui Tireni koia matou ka tuhi i o matou nei ingoa i tenei ra i te 8 o Huni i te tau 1857 he tohu ma to matou whakaaetanga.

Manga Whare.
Paratene Whakaturangi.
Hirini Tipene.
Epiniha Monariki.
Whare te Puia x tona tohu.
Wiremu Pepehe.
Hinewaru x tona tohu.
Tipene Hari x.
Wiremu Pohe.
Ko Rakete.
Poukoura.
Hira Wani.

Ko nga kai titiro enei o tenei homaitanga utu me enei tuhituhinga ingoa—

John Grant Johnson, District Commissioner.

page 147

Translation.

This Deed of Sale of Land executed at Waimahanga on the 8th day of June in the 1857. 8 June.Whangarei District. year of Our Lord One thousand eight hundred and fifty seven is the consent of us the Chiefs and the freemen of the Ngapuhi Tribe of the family of Ngaitorongare to the giving up of a portion of our land at Whangarei (Parahaki being the name by which Parahaki. this land is known) to the Queen Victoria of England and to Her Heirs male or female after her for ever in consideration of the sum of Five Hundred Pounds the land being that delineated on the plan in the margin of this deed.
These are the boundaries commencing on the boundary of Mr. Dent's farm at the Boundaries. [4,481 acres.] Awaroa thence down the Awaroa river to its mouth thence up the river Hatea to the Ahipupu thence up the course of the said river thence up the surveyed line running in an easterly direction separating Pehiawiri thence along the said line to the boundary line of the Whareora Block thence along the said line to Kahiwa thence along the boundary of the land sold to Gorrie till it reaches the land of Dent thence along the boundary of Dent's land to the point of commencement.
The portion not coloured red in the annexed plan included in the aforesaid boundary Portion reserve. we reserve for ourselves.
Now we hereby acknowledged to have received the aforesaid sum of Two Hundred Receipt for £200. Pounds in payment for the aforesaid land from the hands of John Grant Johnson a Commissioner for the purchase of land from the Natives of New Zealand. In witness whereof we do hereby write our names on this eighth day of June 1857 in token of our assent.

Manga Whare,
and 11 other signatures.

Witness to payment and signatures—

John Grant Johnson, District Commr.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton,

Wellington, February 8th, 1875.