Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 408.]

Deeds—No. 408.

Oruarangi Block, Waikato District.

1854. 22 February.Waikato District.Ko te tuhituhinga o tenei pukapuka i te ra e rua tekau ma rua o Pepuere kotahi mano waru rau ma rima tekau ma wha te whakaaetanga o Karaka Tomo Rangatira o Nga te Oruarangi. Po te whakaaetanga ano hoki o te Kuini o Ingarani mona, na ko ahau te tangata i te kainga e tuhituhia nei ki tenei pukapuka, na ka whakaae nei ahau ki te hoko i tenei whenua ki a Kuini Victoria hei utu mo nga pauna moni e toru tekau ka hoatu nei ki ahau, nokonei ka hoatu nei, ka tuku atu nei ki a Victoria te Kuini o Ingarani, ki te Kingi, Kuini ranei o muri i a ia ake, ake, ake, i taua whenua me nga aha noa iho, aha Boundaries. [332 acres.] noa iho o tenei kainga, ko ona rohe koia enei, kei te taha ki te hauraro ko te whenua o Maihi, ko te awa ko Kawatauhuia ki te taha ki te marangai ko te awa ko Waikato ki te hauauru ko te raina kua oti te tapahi tae atu ki te awa—kua tuhituhia te ahua o te whenua ki tua ki tenei pukapuka, ko Oruarangi te ingoa o tenei kainga.
Receipt for £30. Kua riro mai i ahau nga moni e toru tekau pauna kua tuhituhia nei ki roto ki tenei pukapuka; Koia ahau ka tuhituhi nei i toku ingoa i tenei ra 22nd o Pepuere i te tau o to tatou Ariki, kotahi mano waru rau and /54.

karaka tomo.

I te aroaro o—

James Baber, Draftsman, Survey Office, Auckland.
Andrew Sinclair, Clerk, Survey Office, Auckland.

Translation.

1854. 22 February.Waikato District.This Deed entered into on the 22nd of February 1854 the consenting of Karaka Tomo Chief of the Ngatipo also the consenting of the Queen of England on her part, Now I the owner of the Land described in this Deed do now agree to sell this Land to Queen Victoria Oruarangi. for the sum of £30 now given to me for this I give up and make over to Victoria Queen of England and her Heirs and Successors for ever this Land and all thereto belonging.
Boundaries. [332 acres.] The Boundaries are these, on the North by Marshall's Land by the Creek of Kawatawhiua on the East by the Waikato river on the West by the line as cut to the river.

A sketch of this Land is on the other side of this Deed, This Land is called Oruarangi.

Receipt for £30. Received by me the sum of £30 as agreed to in this Deed hence my signing this my name on the 22nd of February in the year of our Lord 1854.

(Signed) Karaka Tomo.

Witnesses—

(Signed) James Baber, Draftsman, Survey Office.
(Signed) Andrew Sinclair, Clerk, Survey Office.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, February 9th, 1875.