Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

New Zealand: Acts affecting Native Lands, 1886, 1888-91 and 1894-95

Panui Mo Te Whakaingoatia Mema

page 133

Ko Te
Kahiti O Niu Tireni

He Mea Ta I Runga I Te Mana O Te Kawanatanga.
[Motuhake.]

Poneke, Wenerei, Maehe 12. 1902.

Panui Mo Te Whakaingoatia Mema.

page 134

"Te Ture Kaunihera Maori, 1900."

Ki nga Tangata Pooti o te Takiwa Maori o Tauranga.

Kia mohio koutou hei te Wenerei, te iwa o nga ra o Aperira, 1902, i waenganui i te 10 o nga haora i te ata me te 4 o nga haora i te ahiahi, ka tu te pootitanga mema mo te Kaunihera o te Takiwa Maori o Tauranga, ki te Whare Kooti Whenua Maori, i Tauranga. Tera ahau, e man nei toku ingoa i raro nei, e tae ki Tauranga kua whakahuatia ake ra i taua ra a i waenganui i aua haora, ki te tango mai i nga whakaingoatanga mo etahi Maori kia tekau-ma-rua (12) e ahei ana kia tu hei mema mo te Kaunihera o taua takiwa. Ka ahei ia kai-pooti ki te whakaingoa mema kia kaua e maha atu i te tekau-ma-rua (12). Ko te whakaingoatanga me whakapuaki-a-ngutu, me tuhituhi ranei ki te pukapuka, ma te tangata pooti e homai-a-tinana ki au. Ki te tuhituhia me penei te ahua:—

"Ko ahau ko                 ka whakaingoa i a o [Tuhia ki konei te kaingu me te ingoa o te hapu],

[Nga ingoa o nga Maori e whakaingoatia ana, kia kaua e maha atu i te tekau-ma-rua] hei mema mo te Kaunihera Maori o te Takiwa Maori o Tauranga.

"(Ingoa)                

"Kai-titiro—                

Kai-whakahaere Pooti."

Me ata titiro nga kai-pooti ki nga tohutohu e whai ake nei, ara:—
(a.)Ka whai mana te Maori kua tae nei nga tau ki te 21 neke atu ranei, e noho ana i roto i te takiwa, ki te whakaingoa.
(b.)Ko ia Maori e whai mana ana ki te whakaingoa ka ahei kia tu hei mema mo te Kaunihera.
(c.)Ka ahei ia kai-pooti ki te whakaingoa i etahi tangata Maori tika kia kaua e maha atu i te tekau-ma-rua (12), hei mema mo te Kaunihera.
(d.)

Ko ia kai-pooti e hiahia ana ki te whakaingoa me tae-a-tinana mai ki taku aroaro whakaatu ai i ana tangata e whakaingoa ai, me whakaatu-a-ngutu me tuhi-a-pukapuka ranei.

I tuhia i te tekau-ma-rua o nga ra o Maehe, 1902, ki Tauranga.

W. A. Thom,

Kai-whakahaere Pooti mo te Takiwa
Maori o Tauranga.

page 135

Notice of Nomination of Members.

"The Maori Councils Act, 1900."

To the Electors of Tauranga Maori District.

Take notice that on Wednesday, the ninth day of April, 1902, between the hours of 10 in the morning and 4 in the afternoon, in the Native Land Courthouse, Tauranga, the election of members for the Council of the Tauranga Maori District will be held. I, the undersigned, will be in attendance at Tauranga aforesaid on the day and between the hours before mentioned, to receive nominations of twelve (12) Maoris qualified to be members of the Council for the said district. Each elector may nominate not more tban twelve (12) members. Each nomination may be verbal or in writing, delivered personally by the elector to me. If in writing, it shall be in the following form:—

"I,                 of [Insert residence and name of hapu], do hereby nominate [Names of Maoris nominated, not being more than twelve] to be members of the Maori Council of the Tauranga Maori District.

"(Signed)                

"Witness               

Returning Officer."

The attention of electors is drawn to the following instructions:—
(a.)Every Maori of the age of twenty-one years and upwards residing within the district has a right to nominate.
(b.)Every Maori who has a right to nominate is qualified to be a member of the Council.
(c.)Each elector may nominate any number, not being more than twelve (12), of duly qualified Maoris to be members of the Council.
(d.)

Each elector desiring to nominate must appear before me in person and declare his nomination, either verbally or in writing, as aforesaid.

Dated the twelfth day of March, 1902, at Tauranga.

W. A. Thom,

Returning Officer for the Tauranga Maori District.