Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume Two

[Deed Receipts—No. 21.]

Deed Receipts—No. 21.

Okawa Block, Province of Hawke's Bay.

Kua Riro mai ki a matou i tenei ra, i te whitu (7) o nga ra o Hune 1859 nga pauna1859. 7 June.Hawke's Bay. moni e rima tekau (£50) na te Makarini i homai ki a matou. Hei ritenga tenei ki a matou mo te kainga i Okawa i tukua e te Moananui ma i Poneke i a Hanuere 1854,Okawa. kahore nei matou i uru ki roto ki taua tukunga, ka oti nei e matou tenei kainga teReceipt for £50. whakapumau hei kainga tuturu tonu iho mo Wikitoria mo te Kuini o Ingarani mo nga Kingi Kuini katoa o muri iho i a ia a ake tonu atu. Ka timata te rohe o tenei kainga iBoundaries. Oreore, ka whai tonu i te taha o te roto, ka eke ki uta, tika tonu ai ki Ngamahanga, ka rere ka heke ki Pakikokiko makere tonu ki roto ki Tutaekuri ka haere tonu ki roto ki te wai puta noa ki Ngutuwaha, ka rere ki uta puta noa ki Pukekautuku, makere noa ki Mangatarata rere tonu i roto i te wai tae noa ki Okawa rere noa mai i roto i te wai puta noa mai ki Oreore. Heoi kua oti i a matou te hurihuri te poroporoaki te tino tuku rawa atu i tenei kainga me ona rakau me ona wai me ona pohatu me ona otaota me ona mea katoa kei runga ranei i te mata o te whenua kei raro ranei i te mata o te whenui hei kainga pumau tonu iho ki a Wikitoria te Kuini o Ingarani ki nga Kingi Kuini rai ei o muri iho i a ia ake tonu atu. Nokonei hoki ka tuhia iho o matou nei ingoa ki tenei pukapuka.

Na Renata Kawepo.
Na te Kepa tanga.

Nga Kai titiro ki tenei homaitanga moni me enei tuhinga ingoa—

Witness

Pilliet Wm. Draughtsman, Napier.
G. S. Cooper, J.P., Dis. Comr., Napier.

Translation.

We have received on this day, the 7th of June 1859 the sum of fifty pounds £50 which1859. 7 June. Mr. McLean has paid to us. This is a settlement for the land at Okawa, sold by teOkawa. Moananui and his party at Wellington in January 1854, but in which sale we did notReceipt for £50. participate, and we have now finally conveyed this land in perpetuity to Victoria the Queen of England and to the Kings and Queens her successors for ever. The boundaryBoundaries. of this land begins at Oreore, and follows the edge of the swamp and then goes on shore in a straight line to Ngamahanga, and runs on and descends to Pakikokiko and then falls into the Tutaekuri and follows that stream to Ngutuwaha, thence it runs over land to Pukekautuku and thence to Mangatarata and follows that stream to the Okawa, and down the stream to Oreore. Now we have fully considered and bid farewell to and finally given up these lands with all the trees water streams grass and everything either above or below the surface of the soil, as a lasting possession to Victoria the Queen of England and to all the Kings and Queens her successors for ever. In witness whereof we have hereunto subscribed our names.

Renata te Kawepo.
te Kepa Tanga.

Witnesses to the payment and signatures—

Pilliet Wm. Draughtsman, Napier.
G. S. Cooper, J.P., Dist. Comr., Napier.

True Translation.

G. S. Cooper.

A True Copy of Original Receipt and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, February 28th, 1876.