Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume Two

Pukahu Block, Ahuriri District, Province of Hawke's Bay

Pukahu Block, Ahuriri District, Province of Hawke's Bay.

[i roto i te reo Māori]

Tenei Pukapuka i tuhituhia i te tekau o nga ra o Hurae kotahimonoe waru rau e ono1867. 10 July.Hawke's Bay. tekau ma whitu. Na Hone te Wharemako, karauria Tama i Whakakitea te rangi,Ruahine. Enoka te Rua, Rawenata Taui, Te Koko, Eru te Whakaruamoko, Peni te Puna, me Te Hira Pirika, he tangata maori no te Pakipaki i roto i te Porowhinihi o Haku Pei i roto i te Koroni o Nui Tireni, o te taha tuatahi, me Wikitoria Te Kuini o Ingarangi, o te taha tuarua. E whakaatu ana, mo te whakaarotanga ki nga moni e Toru mano e ono rau (£3600) ki taua Hone te Wharemako, Karauria Tama i whakakitea te Rangi, Enoka te Rua, Rawenata Taui, Te Koko, Eru te Whakaruamoko, Peni te Puna, me taua Te Hira Pirika, kua utua e taua Wikitoria Te Kuini o Ingarangi, ko te whakaaetanga hoki teneiReceipt for £3,600, total payment. o te rironga mai o aua moni. Ko Ratou ko taua Hone te Wharemako, Karauria Tama i whakakitea Te Rangi, Enoka te Rau, Rawenata Taui, Te Koko, Eru te Whakaruamoko, Peni te Puna, me taua Te Hira Pirika, e tino tuku ana, e whakaoti ana, e whakapumau atu ana ki taua Wikitbria te Kuini o Ingarangi, ki nga Kingi, Kuini ranei, katoa ano hoki o muri iho i a ia, ki ana ranei e tuku atu ai, katoa o taua piihi, wahi whenua ranei i roto i to tatou Porowhinihi o Haku Pei nei, i roto i to tatou Koroni o Nui Tireni, ko tona rahinga i te ruritanga Kotahi mano e iwa rau e rima eka hira atu iti iho ranei, kei Pukahu, i roto i te takiwa ki Ahuriri i roto i te Porowhinihi o Haku Pei, ko tona ingoa i mohiotia ai ko "Pukahu," a, ko tona nama he Rua tekau ina rima N (25N) ko tona rohe i teBoundaries. [1,905 acres.] taha ki te Hauauru haere ki te Rato ko te awa ko Awanui, me te awa ko Ngaruroro, i te taha ki te Hauauru whaka te Rawhiti, ko te whenua ko te Awapokahou, e ono mano e wha rau (6400) riiki, i te taha ki te Rawhiti ko tetahi awa paku, me te whenua o Rapata Poata haere atu ki Hikahika, a, i te taha ki te Tonga whaka te Rato ko te whenua ko Taurangakoau, kotahi tekau ma toru mano e wha rau e iwa tekau (13490) riiki, me te awa ko Te Wheturaririki heke atu ki te Awanui, ko te rohe timatanga hoki tenei. Kua tino whakaatutia hoki i te mapi e mau nei i tetahi taha o tenei pukapuka, me o matou ritenga, me o matou take, me o matou paanga katoatanga ki taua wahi whenua. Kua whakapumautia atu taua wahi whenua ki taua Wikitoria te Kuini o Ingarangi, ki nga Kingi, Kuiui ranei o muri iho i a ia, ana, a ratou ranei e tuku atu ai. Na, kua puritia,Native reserve. [55 acres.] kua kapea ano hoki i roto i tenei tukunga ki taua Hone te Wharemako, Karauria Tama i whakakitea te Rangi, Enoka te Rua, Rawenata Taui, Te Koko, Eru te Whakaruamoko, Peni te Puna, me taua Te Hira Pirika o ratou uri, a ratou kaiwhakarite, nga kaitango i o ratou tuunga, a ratou ranei e tuku atu ai Katoa o taua piihi, wahi whenua ranei, ko tona rahinga i te ruritanga e Rima tekau ma rima (55) eka hira atu iti iho ranei i te taha ki te Hauauru whaka te Rato o taua whenua kua oti nei te tuku, ko ona rohe, i te taha ki te Hauauru whaka te Rato ko te Awanui, i te taha ki te Rawhiti ko te Hekihana ko tona nama he toru tekau ma rua (32) kotahi mano e waru rau (1800) riiki, i te taha ki te Tonga whaka te Rawhiti ko tetahi rori nui e toru mano kotahi rau e iwa tekau ma tahi (3191) riiki, i te taha ki te Tonga ko te Awa ko te Wheturaririki, kua oti ano hoki page 550te tohu i runga i te mapi e mau nei i tetahi taha o tenei pukapuka, kua maakatia ki te kara kakariki. Na hei tino mo te whakaaetanga o aua tangata o te taha tuatahi kua tuhia nei o ratou ingoa me o ratou tohu. A, hei tohu mo te tino whakaaetanga o Kuini Wikitoria kua tuhia e Tanara Makarihi tona ingoa.

Hone Te Wharemakox his mark.
Karauria Tamaiwakakiteaterangi.
Te Kokox his mark.
Eru te Wakaruakox.
Enoka te rua.
Rawenata.
Peni tepuna.
Hira Pirika.

Witness this tenth day of July 1867—

F. E. Hamlin, Native Interpreter, Clive.

Jno. Curling, J.P. of the Colony of New Zealand.

[ko te tohutoro i roto i te reo Māori]

Translation.

This Deed1867. 10 July.Hawke's Bay. made on the tenth day of July one thousand eight hundred and sixty seven, Between Hone te Wharemako, Karauria Tama i Whakakitea Te Rangi, Enoka te Rua,Ruahine. Rawenata Taui, Te Koko, Eru te Whakaruamoko, Peni te Puna, and Te Hira Pirika, aboriginal natives of Te Pakipaki in the Province of Hawke's Bay, in the Colony of Zealand, of the one part, and Her Majesty Victoria, the Queen of England of the second part, Witnesseth that in consideration of the sum of Three thousand six hundredReceipt for £3,600, total payment. pounds (£3600) to the said Hone te Wharemako, Karauria Tama i whakakitea te Rangi, Enoka te Rua, Rawenata Taui, Te Koko, Eru te Whakaruamoko, Peni te Puna, and Te Hira Pirika paid by the said Victoria, Queen of England, They the said Hone te Wharemako, Karauria Tama i Whakakitea te Rangi, Enoka te Rua, Rawenata Taui, Te Koko, Eru te Whakaruamoko, Peni te Puna, and Te Hira Pirika, Do hereby, grant, convey, and assure unto Victoria the Queen of England, and unto all her Successors and Assigns All that piece or parcel of land in our Province of Hawke's Bay, in our Colony of New Zealand, containing by admeasurement One thousand nine hundred and five (1905) acres more or less situate at Pukahu in the District of Ahuriri, Province of Hawke's Bay, called or known by the name of Pukahu, and numbered Twenty five N (25n)Boundaries. [1,905 acres.] Bounded towards the North West by the Awanui Stream, and the Ngaruroro River, towards the North East by the Awapokahou Block, Six thousand four hundred (6400) links, towards the East by a creek, and by land the property of Mr. R. Foster to Hikahika, and towards the South West by the Taurangakoau Block thirteen thousand four hundred and ninety (13490) links, and by the Wheturaririki Branch of the Awanui Stream to the commencing point, As the same is delineated by the Plan drawn in the margin hereof, With all rights and appurtenances thereto belonging. To Hold the same unto the said Victoria the Queen of England and unto her Successors and Assigns.Native reserve.[55 acres.] Excepting and Reserving nevertheless unto the said Hone te Wharemako, Karauria Tama i Whakakitea te Rangi, Enoka te Rua, Rawenata Taui, Te Koko, Eru te Whakaruamoko, Peni te Puna, and the said Te Hira Pirika, their Heirs, Executors, administrators and assigns, All that piece or parcel of land containing by admeasurement Fifty five (55) acres more or less situate in the Western point of the said Block of land above described, and bounded on the North and West by the Awanui Stream on the North-east by a portion of the said Block of land being section (No. 32) one thousand eight hundred (1800) links, on the South East by a public road three thousand one hundred and ninety one (3191) links, and on the South by the Wheturaririki Stream As the same is delineated on the plan in the margin of this present Deed and marked Green. In Witness of all the above named parties of the first part having consented to the conditions of this Deed they have hereunto subscribed their names and marks. And in Witness of Queen Victoria having agreed to the conditions of this Deed Donald McLean has subscribed his name.
Hone Te Wharemako x his mark.
Karauria
Tamaiwhakakiteaterangi x.
Te Koko x his mark.
Eru te Wakaruamoko his x.
Enoka terua.
Rawenata taui.
peni tepuna.

Signed by the above named Hone te Wharemako, Karauria Tama i whakakitea te Rangi, Enoka te Rua, Rawenata Taui, Te Koko, Eru te Whakaruamako, Peni te Puna, and te Hira Pirika the same having been first translated and explained to them in the presence of (the signatures being the marks of the above named Aboriginal Natives)—

F. E. Hamlin, Native Interpreter, Clive.

Jno. Curling, J.P. of the Colony of New Zealand.
No. 11,004.

Registration. Received for Registration 12.10 p.m.7 May, 1877.

J. M. Batham, Regr. Deeds.

Recorded 112 fol. 905.
Index Vol. 12 fol. 26.
Fees29/