Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume Two

Waiariki Block No. 1, Wellington District

Waiariki Block No. 1, Wellington District.

1844. 29 March.Wellington District. Kua homai ki a matou i te rua tekau ma iwa o nga ra o Maehe, i te tau kotahi mano, e waru ran, e wa tekau ma wa, e nga Kai Whakariterite o te Wakaminenga o NuiWaiariki No. 1. Tireni i Ranana, he mea utu mai e Wiremu Wekepiai (William Wakefield), e te kai mahiMr. Commissioner Spain's arrangement. o taua Wakaminenga, e rua tekau nga Pauna moni he tino utunga, he tino wakaritenga, he wakamahuetanga rawatanga, i to matou papa katoa i o matou wahi katoa, i roto i o matou wenua katoa kua tuhituhia ki roto i te Pukapuka kua wakapiria ki tenei nei, ara, ko nga wahi katoa i Poneke, i nga wahi patata ki Poneke i Nui Tireni, ko nga Pa ia, ko nga Ngakinga, ko nga wahi Tapu, ko nga wahi Rongoa anake e toe ki a matou, a ka wakaae matou kia tuhia e matou o matou ingoa ki tetahi pukapuka tuku wenua a muri nei me e kiia mai kia tuhia e matou ki nga Kai Whakariterite o taua Wakaminenga i o matou wahi katoa i roto i aua wenua, heoti ano nga wahi e waiho mo matou, ko nga wahi anahi kua korerotia ra imua.

SignedTe Kanax tona tohu.
Tamati Paipa x tona tohu.
Te Puhi x tona tohu.

On the part of the remaining Natives at Waiariki—

George Clark, Jun.,
Protector of Aborigines.

Ko nga ingoa enei o nga Kai Titiro i te tuhinga i nga ingoa—

(Signed) Willm. Spain, Commissioner.
George Clark, Jun., Protector of Aborigines.
Thomas S. Forsaith, Protector of Aborigines and Interpreter to Commissioner. [Memorandum.—This deed for Waiariki is the same as that for Te Ikamaru in the Maori language except in date and amount of payment. The only original translation is for Te Ikamaru, to which are attached the original signatures of George Clark, Protector, and Thomas S. Forsaith, Protector and Interpreter to the Commissioner: this is deposited in the Colonial Secretary's Office, Wellington, dated March 29th, 1844. To the Maori version all signatures are original. The translation for Waiariki, with the above exceptions, is copied literally from that for Te Ikamaru, with the exception of Messrs. Clark and Forsaith's signatures.]