Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume Two

[Deeds—No. 152.]

Deeds—No. 152.

Tirohanga Block, Wairarapa District.

1858. 28 June.Wairarapa District.Tenei Pukapuka tuku whenua i tuhituhia i tenei ra i te rua tekau ma waru 28 o Hune 1858 He pukapuka tino wakaae pono ma matou na nga Rangatira me nga tangata oTirohanga. Ngatikahungunu e mau nei nga ingoa ki tenei pukapuka kia tino tukua rawatia tetahi wahi o to matou kainga ki a Wikitoria te Kuini o Ingarani ki nga Kingi Kuini ranei o muri iho i a ia ake tonu atu.
Receipt for £160. A mo to matou whakaaetanga kia tino tukua rawatia tenei wahi o to matou Kainga e whakaae ana hoki a Wikitoria te Kuini o Ingarani mona kia utua matou ki nga Pauna moni kotahi te rau takitaki e ono tekau £160 ko aua moni kua riro mai ki a matou i tenei ra Na te Herangi i homai.
Boundaries. Ka timata te rohe ki te ngutuawa o Kopuaranga rere tonu i roto i Kopuaranga ka tae ki Monga punga punga ki te rohe o "Captain Smith" ka rere tonu i runga i taua rohe o te whenua kua riro i a te Kuini tae noa ki Owhangai ki Ruamahanga rere tonui roto i Ruamahanga tae noa ki te ngutu awa o Kopuaranga, ka tutaki.

Heoi kua oti i a matou te tino tuku rawa tenei Kainga o a matou tipuna tuku iho i a matou i tenei ra e whiti nei hei kainga pumau tonu iho ki a Wikitoria te Kuini o Ingarani ki nga Kingi Kuini ranei o muri iho i a ia a ake tonu atu.

No konei hoki ka tuhia iho o matou ingoa me o matou tohu me te ingoa hoki o te Herangi tetahi o nga Kai whakarite whenua o te Kawana o Nui Tireni i tenei ra i te rua tekau ma waru o Hune 1858.

William N. Searancke,
Dist. Commr., N.L.P.D.
Ngatuere.
Ko Wiremu Waka.
Hamuera.
Ihaka te Aox his mark.
Te Marukix her mark.

Nga kai titiro ki tenei homaitanga moni me enei tuhinga ingoa tohu ranei—

Charles Dixon, Settler, Masterton.
Jacob Matthews, Settler, Masterton.

Translation.

1858. 28 June.This Deed of Sale made this twenty eighth day of June 1858 witnesseth the full andWairarapa District. unreserved consent of us the Chiefs and members of the Ngatikahungunu Tribe whose names are hereunto appended fully and unreservedly to part with a certain portion ofTirohanga. our territory to Victoria the Queen of England and her successors for ever hereafter.
Receipt for £160. In consideration whereof Victoria the Queen of England covenants to pay us the sum of one hundred and sixty Pounds (£160) which said sum we have this day received from Mr. Scarancke.
Bounda The Boundary thereof commences at the mouth of Kopuarangi River and up the Kopuarangi to Mangapungapunga where it reaches Captain Smith's Boundary Line, runs along the Boundary of the Land belonging to the Queen to Owhangai on the Ruamahanga and down the Ruamahanga until it reaches the Mouth of Kopuarangi River the starting point.

Enough we have fully and entirely parted with this Land, inherited by us from our Ancestors, on this day now transpiring to be vested fully and without limitation in Victoria the Queen of England and her Successors for ever hereafter.

In Witness whereof we have hereunto set our Signatures and marks so also has page 343Mr. Searancke one of the Land Commissioners of the Government of New Zealand on this the twenty eighth day of June 1858.

William N. Searakcke,
Dist. Commr., N.L.P.D.
Ngatuere.
Wiremu Waka.
Hamuera.
Ihaka te Ao x, his mark.
Te Maruki x her mark.

Witnesses to payment and to signatures or marks—

Charles Dixon, Settler, Masterton.
Jacob Matthews, Settler, Masterton.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, January 27th, 1876