Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume Two

[Deeds—No. 142.]

page 330

Deeds—No. 142.

Whangaehu Block, Wairarapa District.

1858. 24 March.Wairarapa District.Tenei Pukapuka tuku whenua i tuhituhia nei i tenei ra i te rua tekau ma wha o Maehe (24th March) 1858 he pukapuka tino whakaae pono na matou na nga rangatira me ngaWhangaehu. tangata o Ngatikahungunu kia tino tukua rawatia tetahi wahi o to matou kainga ki a Wikitoria te Kuini o Ingarangi ki nga Kingi, Kuini, ranei o muri iho i a ia a ake tonu atu A mo to matou whakaaetanga kia tukua tenei kainga e wakaae ana a Wikitoria te Kuini o Ingarangi mona kiaBoundaries. homai ki a matou nga pauna moni kotahi rau takitahi £100 ko aua moni kua riro mai ki a matou i tenei ra na Te Herangi (W. N. Searancke) i homai Ko nga rohe o te whenua koia enei, ka timata i te "Papa o te Watuhi," mau rawa atu "Te Umu Karaka," ka rere tonu i roto i te wai o "Wangaehu" mau rawa atu "Te Whare o te Toenga" mau rawa atu ko te rakau ko "Te Arawata" te ingoa mau rawa atu ko "te Roto a te Po" mau rawa atu ko te "Kowara a tane" ikonei ka eke i runga i te rohe o te whenua kua riro i a te Kuini haere tonu i taua rohe ko "Titai a parangi" ko te Waitapu, ko te Hakakaia ka rere mau rawa atu ko "Ruakinui" mau rawa atu ko te "Owaki" i konei ka rere i roto i te wai o Wahianui mau rawa atu te "Kopua a Mahina" mau rawa atu ko "Tata" ka rere i roto i Ruamahanga mau rawa atu ko te Pohue kauhanga mau rawa atu ko Tutangata Kino ka tutaki ikonei. KotahiTukuwahine reserved. wahi i roto i enei rohe ka pupuru ano e matou hei kainga ma matou ko Tukuwahine te ingoa A kia ruritia ra ano tenei whenua ka whakarite ai nga utu e whakaotinga A mo to matou whakaaetanga ki nga tikanga katoa o tenei Pukapuka kua tuhia iho o matou ingoa me o matou tohu. A mo te whakaaetanga o te Kuini o Ingarangi mona ki nga tikanga katoa o tenei pukapuka kua tuhia iho te ingoa o te Makarini Kai whakarite whenua mo te Kawana o Nui Tireni.

Donald McLean,
(Signed for) by
Will. N. Searancke, Dist. Comr.
Ko Te Waterau.
Kingi x his mark.
Namana.
Hanita.
Eramiha.

Nga kai titiro—

Ihaia Whakamairu.
Natuere.
James McCabe, Surveyor, Auckland.

Translation.

1858. 24 March.Wairarapa District.This Deed conveying Land written on this the twenty fourth day of March (24th) 1858 is a Deed of the full and true consent of us the Chiefs and People of Ngatikahungunu to convey and transfer wholly and entirely a portion of our Land to Victoria the Queen of England and to all Kings or Queens her successors for ever and everWhangaehu. And in consideration of our consenting to sell and convey this Land Victoria the Queen of England on her part agrees to pay to us the sum or one hundred pounds sterling (£100) which has been paid to us this day by William N. Searancke. These are theBoundaries. boundaries of the Land commencing at the "Papa o te Watuhi" and on to the "Umu Karaka" following thence the course of the "Wangaehu" to the "Whare o te Toenga" and the tree known as the "Arawhata" thence to the "Roto a te Po" and thence to the "Kowara a tane" here joiningTukuwahinereserved. the boundary of the Land sold to the Queen it follows that boundary on to "Titai" and "Owaki" here it follows the course of the "Wahianui" to the "Kopua a Mahina" from thence to "Tata" and, following the course of the Ruamahanga on to the "Pohue" ford and from thence to "Tutangatakino" where the boundaries close. One portion of the land within the above boundaries we retain as a cultivation for ourselves It is called Tukuwahine When the Land is surveyed the balance of money for the completion of the payment shall be arranged. And having consented to all the conditions contained in this Deed we hereunto affix our names and marks. And the Queen of England consenting on her part to all the conditions of this Deed the name of Donald McLean Commissioner is hereunto affixed on behalf of the Governor of New Zealand.

Donald McLean,
(Signed for by)
W. N. Searancke.
Ko te Waterau.
Kingi x his mark.
Namana.
Hanita.
Eramiha.

Witnesses—

Ihaia Whakamairu.
Ngatuere.
James McCabe, Surveyor, Auckland.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, January 21st, 1876.