Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume Two

Kaiwhata Block (Land fast of), Wairarapa District

Kaiwhata Block (Land fast of), Wairarapa District.

[i roto i te reo Māori]

Tenei pukapuka tuku whenua e tuhituhia nei i tenei ra i te rua tekau ma witu 27 o1853. 27 December.Wairarapa District. nga ra o Tihema i te tau o to tatou Ariki Kotahi mano e warn rau e rima tekau ma toru 1853 He pukapuka tino wakaae pono na matou na nga Rangatira me nga tangata o Ngatikahungunu e mau nei nga ingoa ki tenei pukapuka mo matou mo a matouKaiwhata(East of). whanaunga me o matou uri katoa e whanau i muri iho i a matou kia tino tukuaReceipt for £200. rawatia tetahi wani o to matou kainga ki a te Wikitoria te Kuini o Ingarini ki nga Kingi Kuini ranei o muri iho i a ia ake tonu atu. A mo to matou wakaaetanga kia tino tukua rawatia tenei wahi o to matou kainga e wakaae ana hoki a Wikitoria te Kuini o Ingarini mona kia utua matou ki nga pauna moni E rua rau £200 takitahi ko aua moni kua riro mai ki a matou i tenei ra na te Makarini i homai. Ka timata te rohe ki NgapukeBoundaries. turua ka rere tonu ki uta ki Motukaitutai tutaki noa ki te rohe i tukua e te Wereta raua ko te Hiakai ka ahu wakatetonga ki Wakarongotaheke ka ahu wakatetae i roto i Kaiwata puta noa ki te Ngutu awa ka rere i reira i te taha o te moana tutaki noa ki Ngapuketurua. A mo te wakaaetanga ki nga tikanga katoa o roto i tenei pukapuka ka tuhia iho e matou o matou ingoa me o matou tohu. A mo te wakaaetanga o te Kuini o Ingarini mona ki nga tikanga katoa o roto i tenei pukapuka ka tuhia iho e te Makarini te Kai wakarite whenua o te Kawana o Nui Tireni tona ingoa.

Donald McLean,
Land Commissioner.
Te Wereta Kawakairangix tona tohu.
Ngaika Pohuhu x tona tohu.
Hoera Wakataha.
Piripi Patoromu.
Tamati Hapimana.

Nga kai titiro ki enei homaitanga utu me enei tuhinga ingoa—

H. T. Kemp,

Native Secretary, Wellington.

John P. Russell

, Settler, Wangai Moana, Wairarapa.

Dugald Cameron

, Settler, Pahaua, Wairarapa.

[ko te tohutoro i roto i te reo Māori]

page 298

Translation.

This Paper1853. 27 December.Wairarapa District. or Deed conveying Land; written on this day, on the 27 twenty seventh of the days of December, in the year of Our Lord One Thousand eight Hundred and Fifty three 1853; is a paper of the full and true consent of us the Chiefs and People of NgatikahungunuKaiwhata(East of). whose names are attached to this Deed, on behalf of ourselves, our relations and all our descendants who shall be born after us to fully give up and make over a certain portion of our Land to Victoria the Queen of England; or to the Kings or Queens who may succeed her for ever and ever. And in consideration of our consentReceipt for £200. fully to give up and make over this portion of our Land, Victoria the Queen of England on her part consents to pay us in money the Sum of Two Hundred Pounds £200 . 0 . 0, once told; which monies we have this day received from Donald McLean TheBoundaries. Boundary of the Land commences at Ngapuketurua; thence onwards inland to Motukaitutai, until it joins the boundary of the land sold by te Wereta and te Hiakai; thence onwards toward the South to Whakarongotaheke; thence towards the Sea, following the course of the Kaiwhata to the mouth of the river; thence onwards by the Sea-coast until it joins the boundary of Ngapuketurua. And in token of our consent to all the conditions contained in this Deed; we have hereunto signed our names and marks. And in token of the consent of the Queen of England to all the conditions contained in this Deed, Donald McLean, Land Commissioner of the Governor of New Zealand hereunto signs his name.

(Signed) Donald McLean, Land Commissioner.

(Signed) Te Wereta Kawakairangix his mark.
" Ngaika Pohuhux his mark.
Hoera Wakataha.
Piripi Patoromu.
Tamati Hapimana.
Tamati Hapimana.

Witnesses to these payments and signatures—

(Signed) H. T. Kemp,

Native Secretary, Wellington.

" John P. Russell,

Settler, Wangai Moana, Wairarapa.

" Dugald Cameron,

Settler, Pahaua, Wairarapa.