Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume Two

Moroa Block, Greytown (Confirmation of Gift), Wairarapa District

Moroa Block, Greytown (Confirmation of Gift), Wairarapa District.

[i roto i te reo Māori]

Kereitaone, Wairarapa, 5 Maehe, 1874.
1874. 5 March.Wairarapa District. Ko matou ko Matire Piripi, Hori Taha, Eraita To Here, Te Waka Tahuahi Riria Waka,Moroa, Greytown.(Confirmation of deed of gift.) Matiaha Mokai me Makere Waito e whakaae ana e whakatapu ana i te hoatutanga a Wiremu Kingi Tutepakihirangi raua ko te Manihera Rangitakaiwaho o te whenua o Moroa kua oti nei te tuhi te ahua ki te mapi itua nei kua taia ki te kara whero a e ki ana matou he tika i hoatu taua whenua e o matou Rangatira ki te Kawanatanga kia makere taua whenua ake tonu atu i runga i te whakaaetanga a te Iwi me nga tangata na ratou taua whenua i taua wa.

Matire Piripi.
Hori Taha.
Eraiti te Here x tona tohu

Kai titiro—

E. S. Maunsell (Te Manihera).
Robt. Morton.
Te Waka Tahuahi x tona tohu.

Kai-titiro—

E. S. Maunsell (Te Manihera).
Robt. Morton.
Riria Waka x tona tohu (Na te Waka i tohu).
Matiaha Mokai.
Makere Waito.

I tuhia e Matire Piripi e Hori Taha e Eraiti te Here e Te Waka Tahuahi e Matiaha Mokai, e Makere Waito i te aroaro o—

E. S. Maunsell, Te Manihera, Kaiwhakamaori, Wairarapa.
H. Hirschberg, Settler, Greytown.
Robt. W. Morton, Commission Agent, Greytown.

[ko te tohutoro i roto i te reo Māori]

Translation.

Greytown, Wairarapa, 5 March. 1874.
1874. 5 March.Wairarapa District. We Matire Piripi Hori Taha Eraiti te Here Te Waka Tahuahi, Riria Waka, Matiaha Mokai, and Makere Waito do hereby ratify and confirm the gift of Wiremu Kingi Tutepakihirangi and Te Manihera Rangitakaiwaho of the Moroa block as shewnMoroa, Greytown.(Confirmation of deed of gift.) on the plan drawn on the back hereof and colored red and do admit that such block of land was given to the Crown by our representative Chiefs as aforesaid for ever and with the concurrence of our tribe and of those who then owned that block.

Matire Piripi.
Hori Taha.
Eraiti Te Here x her tohu.

Witness—

E. S. Maunsell.
Robt. Morton.
Te Waka Tahuahi x his mark.

Witness—

E. S. Maunsell.
Robt. W. Morton.

Riria Waka x her mark (signed by Waka by Riria's authority).
Matiaha Mokai.
Makere Waito.

Signed by the said Matire Piripi Hori Taha Eraiti te Here Te Waka Tahuahi, Matiaha Mokai and Makere Waito in the presence of—
E. S. Maunsell, Interpreter, Wairarapa.
H. Hirschberg, Settler, Greytown. Robt. Morton, Commission Agent, Greytown.