Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 325.]

Deeds—No. 325.

Paeroa Block, Cabbage Bay, Coromandel District.

Tenei Pukapuka i tuhituhia i tenei rua tekau ma wha o nga ra o Hune i te tau o to 1862. 24 June. Coromandel District. tatou Ariki 1862 he Pukapuka tino hoko tino hoatu tino tuku whakaoti atu na matou na nga Rangatira me nga Tangata o Ngatitamatera (Ngatitawhaki) no ratou nga ingoa e mau i raro nei a hei whakaatu tenei Pukapuka mo matou mo o matou whanaunga me Paeroa. o matou uri mo te tuhituhinga o o matou ingoa ki tenei pukapuka i raro i te ra e whiti nei kua whakarerea rawatia kua tino tukuna rawatia atu ki a Wikitoria Kuini o Ingarani ki ona uri ki nga Kingi ki nga Kuini o muri iho i a ia me ana me a ratou e whakarite ai hei whakaritenga mo nga Pauna moni e toru tekau (30£) kua utua mai ki a matou e Te Uira (G. W. Drummond Hay) mo te Kuini (a e whakaaetia nei e matou te rironga mai o aua moni) ko taua wahi whenua katoa kei Umangawha ko te ingoa o taua wahi whenua ko nga rohe kei raro i te Pukapuka nei e mau ana te korero whakahaere ko te mapi hoki o taua whenua kua apititia ki tenei. Me ona rakau me ona kowhatu me ona wai me ona awa nui me ona roto me ona awa ririki me nga mea katoa o taua whenua o runga ranei o raro ranei i te mata o taua whenua me o matou tikanga me o matou take me o matou paanga katoatanga ki taua wahi; Kai mau tonu ki a Kuini Wikitoria ki ona uri ki ana ranei e whakarite ai hei tino mau tonu ake tonu atu. A hei tohu mo to matou whakaaetanga ki nga tikanga katoa o tenei Pukapuka kua tuhituhia nei o matou ingoa me o matou tohu. A hei tohu hoki mo te whakaaetanga o te Kuini o Ingarani mo tana wahi ki nga tikanga katoa o tenei Pukapuka kua tuhia nei te ingoa o Te Uira (G. W. Drummond Hay) Kaiwhakarite Whenua Ko nga rohe enei o taua whenua ki timata i Te Boundaries. [162 acres.] Paeroa ka whai tonu i te rohe a ta Te Moananui a tae noa ki te whatinga o taua rohe, ka whati whakararo i konei ka marere ki te repo ka piki i roto i te awaawa, ka whati haere maro tonu Oruahine ka tatu ki tatahi haere tonu i tatahi ka puta ki to Koru Wairangaia ka piki ake i roto o te awaawa ka eke ki runga ki te tau ka ahu atu ki te tau i tika mai i Te Paeroa ka eke ki te toropuke ka whati ka hono atu ki Te Paeroa.

Na Nepihana.
Geo. W. Drummond Hay, D.C.

Ko nga tangata i kite i te hoatutanga o nga moni me te tuhinga o nga ingoa—

Henry Monro.
James Fulloon.

Kua riro mai ki a matou i tenei ra i te rua tekau ma wha o nga ra o Hune i te tauReceipt for £30. o to Tatou Ariki Kotahi mano e waru rau e ono tekau ma rua (1862) nga Pauna moni e toru tekau (£30) Ko te utu tenei kua whakahuatia ki te Pukapuka tuku e mau i runga ake nei kia utua mai ki a matou e Te Uira (G. W. Drummond Hay) mo te Kuini.

Na Nepihana.

Nga Kai Titiro—

Henry Monro.
James Fulloon.

Translation.

This Deed written on this twenty fourth day of June in the Year of our Lord 1862 is 1862. 24 June. Coromandel District. a full and final sale conveyance and surrender by us the Chiefs and People of the hapu Ngatitawhaki of Ngatitamatera whose names are hereunto subscribed And Witnesseth that on behalf of ourselves our relatives and descendants we have by signing this Deed under the shining sun of this day parted with and for ever transferred unto Victoria Paeora. Queen of England Her Heirs the Kings and Queens who may succeed Her and Her and Their Assigns for ever in consideration of the Sum of Thirty Pounds (£30) to us paid by G. W. Drummond Hay D.C. on behalf of the Queen Victoria (and we hereby acknowledge the receipt of the said monies) all that piece of our Land situated at Umangawha and named Paeroa the boundaries whereof are set forth at the foot of this Deed and a page 400plan of which Land is annexed thereto with its trees minerals waters rivers lakes streams and all appertaining to the said Land or beneath the surface of the said Land and all our right title claim and interest whatsoever thereon To Hold to Queen Victoria Her Heirs and Assigns as a last possession absolutely for ever and ever. And in testimony of our consent to all the conditions of this Deed we have hereunto subscribed our names and marks. And in testimony of the consent of the Queen of England on her part to all the conditions of this Deed the name of G.W. Drummond Hay District Commissioner Boundaries. [162 acres.] is hereunto subscribed. These are the boundaries of the Land commencing at Te Paeroa thence following Te Moana Nui's boundary for 6811 links thence 296°30—1166 links to the edge of the swamp, thence along the edge of the swamp and up to the head of the gully, thence in a straight line to the pa called Oruahine thence following the ridge down to the beach and along the coast line to Wairangaia thence along the water course in the gully and on to the top of the range thence 193°—4609 links and 210° 35—2926 links to the top of the range leading from Te Paeroa, thence 118°. 30'. 1029 links to Te Paeroa.

(Signed) Nepihana.

Witnesses to the payment and signatures—

(Signed) Henry Munro.
James Fulloon

Reeeipt for £30. Received this twenty fourth day of June in the Year of Our Lord One thousand eight hundred and sixty two (1862) the Sum of Thirty Pounds sterling (£30) being the consideration money expressed in the above—written Deed to be paid by G. W Drummond Hay D.C. on behalf of Her Majesty the Queen to us.

(Signed) Nepihana.

Wihesses—

(Signed) Henry Monro.
James Fulloon.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, November 12th, 1874.