Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 252.]

Deeds—No. 252.

Paraheka (or Akitai) Block, on Manukau Harbour.

1848. 19 January.Manukau District.Ko Te Tuhituhinga tenei pukapuka i te ra 19 o Hanuere kotahi mano waru rau e wa tekau ma waru te wakaaetanga mo matou, nga Rangatira me nga tangata o Akatai te wakaaetanga ano hoki o te Kuini o Ingarani mona, na ko nga Rangatira me nga tangata Paraheka. o Akatai nga tangata i te kainga e tuhituhia nei ki tenei pukapuka, na ka wakaae nei aua rangatira me aua tangata ki te hoko i tenei whenua ki a Kuini Victoria hei utu mo nga hoiho uwa ewa ka hoatu nei ki nga Rangatira me nga tangata, no konei, ka hoatu nei, ka tuku atu nei ki a Victoria te Kuini o Ingarani, ki te Kingi, Kuini ranei o muri i a ia ake ake ake, i taua whenua me nga aha noa iho, aha noa iho o tenei kainga ko ona rohe koia tenei, ka timata i Tangatu ka haere a Taraheke, ka haere Papareia ka haere a Te Pahi ka haere a Puku o te Pao, ka haere a Papakohatu ka haere a Matarau, ka haere a Boundaries. Taka raho, ka haere a Nganipu. Ka whati, ka haere a Ohoromia a haere tonu te Aute, ka hono ki te kainga o te Kawana Ko te kaha o tetahi taha ki nga wai o Manukau kua tuhituhia te ahua o te oneone ki tua nei. Tirohia o matou ingoa me o matou tohu. I tuhituhia nga ingoa me nga tohu o enei tangata i te tirohanga o—

Ko te tohu o Na Mohi.
x no Pera tona tohu.
hohaia.

C. O. Davis, Interpreter.
James Baber, Clk., Survey Office.

Receipt for payment, 4 mares. Kua riro mai i a matou nga mea katoa kua tuhiatuhia nei ki roto ki tenei pukapuka koia enei e wha hoiho uwha. Koia matou ka tuhituhi nei i o matou ingoa i tenei ra 19 o Hanuere i te tau o to tatou Ariki ko tahi mano waru rau wa tekau mar waru.

na mohi Ko te tohu o e War.
no Pera x tona tohu.
hoh hohaia.

I te tirohanga—

Kaihau's receipt for £2. Kua riro mai i au e rua pauna moni mo te whenua i hokoa nei e Te Akitai, ko Paraheka te ingoa, kua rongo nei ahau i nga kaha i korerotia, kua wakaae nei ahau i te hoko o tenei whenua.

Kahaux his mark.
Aihepene Kaihau.

Witness to signatures

Translation.

1848. 19 January.Paraheka.This Deed made on the 19th January 1848 is the consenting of us Chiefs and men of Te Akitai with the Queen of England on her own behalf We the Chiefs and men of Akitai who claim the land described in this Deed do hereby consent to sell the said Land to Queen Victoria in consideration of four Mares given to us Chiefs and men wherefore we make and give over to Queen Victoria and to Her Successors for ever the said land with all rights thereto belonging.
The boundaries are as follows commencing at Tangitu thence to Paraheka thence to Papareia thence to the Pahi thence to Te Puku o te Pao thence to the Papakowhatu thence Boundaries. to Matarau thence to Takaraho thence to Nganipu where; it turns to Horomia thence to Te Aute where it adjoins the Government Land bounded on the other side by the Manukau the Plan of it is drawn on the other side of this Deed.

Witness our signatures and marks—

(Signed) Mohi.
Pua's x mark.
Ihaia.

Signed in the presence of—

(Sd.) C. O. Davis, Interpreter.
" James Baber, Clk., Survey Office.

Receipt for 4 mares. We have received all the things mentioned in this Deed namely the four Mares wherefore we have signed our names this 19th January 1848.

Witness our signatures and marks—

(Signed) Mohi.
Pua's x mark.
Ihaia.

Signed in the presence of—

(Sd.) C. O. Davis, Interpreter.
" James Baber, Clk., Survey Office.

page 312 Kaihau's receipt for £2. Received by me £2 . 0 . 0 for the land sold by Te Akitai named Paraheka we have heard the description of the boundaries read we agree to the sale of the land.

(Signed) Kaiau x his mark.
Te Ahipene.

True translation.

(Signed) C. O. Davis.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, September 8th, 1874.