Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 243.]

Deeds—No. 243.

Waiparaileka Block, Auckland District.

Tenei pukapuka tuku whenua i tuhituhia nei i tenei ra i te rua tekau ma wha (24) 1857. 24 October.Auckland District. o nga ra o Oketopa i te tau o to tatou Ariki kotahi mano e waru rau e rima tekau ma whitu 1857, he pukapuka tino tuku tino hoko tino hoatu na matou na nga Waiparaheka. Rangatira me nga Tangata o Ngatiwhatua e mau nei nga ingoa ki raro iho nei hei whakaritenga mo nga pauna moni e rua tekau ma rima (£25) kua utua mai ki a matou e te Rokena mo te Kuini Wikitoria (a e whakaaetia nei e matou te rironga mai o aua moni) taua piihi whenua katoa o matou e takoto nei ki te Weiti ko Waiparaheka te ingoa ki a Kuini Wikitoria ki ona uri ki nga Kingi me nga Kuini ranei o muri iho i a ia me ana e ho atu ai ara taua whenua e timata nei nga rohe ki te wai o te Weiti ki te taiepa o Boundaries. Moira ka haere i roto o te wai o te Weiti ka tae ki te pou o te kai ruri ki te taha o nga whare maori ka haere ki te taha tonga e rua tekau ma whitu tini me nga riki e whitu tekau (3770), ka haere i te taha tonga e rua tekau ma wha tini (24) ka haere whaka te marangai e rua tekau ma ono tini (26) ka tae ki te wai o te Weiti ki te taiepa o te pakeha ka tutuki nga rohe i reira me te huarahi mo taua pakeha ka haere noatu ia Right of road to Moyle's residence. ki tona kainga, me ona rakau me ona kawhatu me ona wai me ona roto me ona wanga me ona wahi ataahua me nga wahi kino me ona parae me ona ngaherehere me nga aha noa iho o taua whenua me nga mea katoa o runga ranei o te whenua o raro ranei o te whenua me te tikanga me te putake me te paanga me te wahi me te tononga o matou katoa o matou takitahi ranei e mau ake nei ki taua whenua. Heoi kua oti i a matou te hurihuri te mihi te poroporoaki te tino tuku rawa atu i te ra e whiti nei taua whenua o o matou tupuna tuku iho nei ki a matou kua whakahuatia nei nga rohe i runga ake nei a e mau nei te ahua ki te taha o tenei pukapuka tuku hei mau tonu ki te Kuini ma ana o hoatu ai ake tonu atu. A hei tohu mo to matou whakaaetanga ki nga tikanga katoa o tenei pukapuka ka tuhia iho nei o matou ingoa me o matou tohu. A hei tohu mo te whakaaetanga o te Rokena mo te Kuini ki nga tikanga katoa o tenei pukapuka ka tuhituhia ano hoki e ia tona ingoa.

John Rogan,
Dist. Commr.

Tamati Reweti.
ta Raia.
Te mark x of Tawaewae.

I tuhituhia enei ingoa me enei tohu i te aroaro o ener tangata—

M. M. Taylor.
W. F. Blake, Senr.

Kua riro mai ki a matou i tenei ra i te rua tekau ma wha o nga ra o Oketopa i teReceipt for £25. tau o to tatou Ariki Kotahi mano e waru rau e rima tekau ma whitu 1857 nga pauna moni e rua tekau ma rima (£25) ko to utu tenei kua whakaaetia i te pukapuka tuku e mau i runga ake nei kia utua mai ki a matou e te Rokena.

Tamati Reweti.
to raia.
Te mark x of Tawaewae.

I utua enei moni i tuhia enei ingoa i te aroaro o—

M. M. Taylor.
W. F. Blake, Senr.

Translation.

This Deed executed this twenty fourth 24 of the days of October in the year of our 1857. 24 October.Auckland District. Lord One thousand eight hundred and fifty seven 1857 Is the final surrender final sale and conveyance by us the Chiefs and People of the tribe of Ngatiwhatua whose names are hereunto subscribed in consideration of the Sum of Twenty five Pounds £25 to us Waiparaheka. paid by John Rogan Esquire on behalf of Queen Victoria (and we hereby acknowledge the receipt of the said monies) of all that piece of our Land situated at Te Weiti and named Waiparaheka unto Queen Victoria Her Heirs the Kings or Queens who may succeed page 302Her and Her assigns namely that piece of land the boundaries whereof commence on the river Weiti at the corner of Moyle's fence, thence in the course of the river Weiti to surveyor's pole near the native huts and on the west thirty seven 37 chains and seventy 70 links on Boundaries. the south twenty four 24 chains on the east twenty six 26 chains and falls into the river Weiti at the European's fence where the boundaries join With Right of road to Moyle's residence. the free right of road to that European to his residence With its Trees Minerals Waters Lakes Streams Good places and bad Plains Forests and all appertaining to the said Land above the surface of the Land or beneath the surface of the Land and all the Right Title Interest Claim and Demand whatsoever of us and each of us hereunto subscribed to the said Land. Now we have for ever given up and wept over bidden farewell to and transferred under the shining sun of this day that land which descended to us from our forefathers the boundaries whereof have been above recited and the plan whereof is attached to this Deed as a lasting possession to The Queen and Her assigns absolutely for ever. And in testimony of our consent to all the conditions of this Deed we have hereunto signed our names and marks. And in testimony of the consent of John Rogan Esquire on behalf of Her Majesty to all the conditions of this Deed he also hereunto signs his name.

(Signed) John Rogan,
Dist. Commr.

Tamati Reweti.
Toraia.
The mark x of Tawaewae.

Witness to the signatures and marks—

(Signed) M. M. Taylor.
W. F. Blake, Senr.

Receipt for £25. Received by us this day the twenty fourth 24 day of October in the year of Our Lord One thousand eight hundred and fifty seven 1857 The sum of Twenty five Pounds the full Consideration Money promised in the Annexed Deed of Sale to be paid to us by John Rogan, Esquire.

(Signed) Tamati Reweti.
Toraia.
The mark x of Tawaewae.

Witnesses to the payment of the said money—

(Signed) M. M. Taylor.
W. F. Blake, Senr.

True translation of original deed and receipt

John Rogan,
District Commissioner.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, September 23rd, 1874.