Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 142.]

Deeds—No. 142.

Te Kauri, Pitoitoi Creek (near Riverhead), Kaipara District.

Ko te tuhituhinga o tenei pukapuka i te tahi o nga ra o Hurai i te tau kotahi mano 1853. 1 July. waru rau e rima tekau ma toru te whakaaetanga o matou nga Rangatira o nga Tiwhatua Kaipara District. a Manihera, Reweti, Tuaea, me te whakaaetanga ano hoki o te Kuini o Ingarani mona, Te Kauri. na ko matou nga tangata i te kainga e tuhituhia nei ki tenei pukapuka ka whakaae nei matou ki te hoko i tenei whenua kia Kuini Victoria hei utu mo nga moni kotahi tekau Pauna moni kua homai nei kia matou, no konei ka hoatu nei, ka tuku atu nei ki a Victoria te Kuini o Ingarani, ki te Kingi, Kuini ranei o muri i a ia ake, ake, ake, i taua whenua me nga aha noa iho, aha noa iho o tenei kainga, ko ona rohe koia enei kei te Boundaries. Marangai, ko te awa o Pitoitoi, ko te rohe o te Kotiu kei te rohe o te tukunga kia te page 186Harete (Pakeha) kei te auru ki te rohe o te tukunga o Kaipakau ki te (Pakehe) ko to te Tonga kei te rohe o te tukunga kia te Purutana kahore he wahi i toe i te takiwa o te tukunga kia te Purutana a puta noa ki te tuknnga kia te Harete kua riro anake i tenei tukunga kua tuhituhia te ahua o te oneone ki tua nei.

Tirohia—

Manihera.
na te Wiremu reweti.
Ihaka tuaea x.

I te aroaro o—

John White, Interpreter.
Andrew Sinclair, Junr.

Receipt for £10. Kua riro mai i a matou nga pauna moni kotahi tekau, kua tuhituhia nei ki roto ki tenei pukapuka; Koia matou ka tuhituhi nei i o matou ingoa i tenei ra i te tahi o Hurai i te tau o to tatou Ariki, kotahi mano waru rau e rima tekau ma toru.

Manihera.
na te Wiremu rewheti.
Ihaka tuaea x.

I te aroaro o—

John White, Interpreter.
Andrew Sinclair, Jr.

Translation.

1853. 1 July.This Deed entered into on the first day of July in the year of our Lord one thousand Kaipara District. eight hundred and fifty three being the consent of the Chiefs of the Nga Tiwhatua of Manihera, Reweti and Tuaea also the consent of the Queen of England for herself, Now Te Kauri. we the owners of this Land described in this Deed do now agree to sell to Queen Victoria for the sum of Ten pounds now given to us, for this we now let and give to Victoria Queen of England and her heirs for ever this land and all belonging thereto, Boundaries. the Boundaries are these on the Est by the Pitoitoi Creek, on the North by the boundary of the land as defined in the sale to Mr. Elliot on the West it takes the boundary of Kaipakau as defined in the sale to Europeans, on the South it is bounded by the land as sold to Mr. Fulton, there is not any land now remaining between Mr. Fulton's and Mr. Elliot's claims all the intervening land is now sold as by this Deed defined.

Witness our names—

(Signed) Manihera.
(Signed) Wiremu Reweti.
(Signed) Ihaka Tauea.

Witness—

(Sd.) John White, Interpreter.
(Sd.) Andrew Sinclair, Junr.

Receipt for £10. We have received the sum of Ten pounds as agreed to in this Deed hence our writing our names on this the first day of July in the year of our Lord One Thousand Eight Hundred and Fifty three.

(Sighed) Manihera.
(Sighed) Wiremu Reweti.
(Sighed) Ihaka Tauea.

Witness—

(Signed) John White, Interpreter.
(Signed) Andrew Sinclair.

A true translation.

(Signed) John White, Interpreter.
(Signed) Andrew Sinclair.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, September 10th, 1874.