Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 104.]

Deeds—No. 104.

Ruarangi Block, Whangarei District.

1855. 26 May.Whangarei District.He pukapuka tuku whenua tenei i tuhituhia ki Akarana i te rua tekau ma ono o nga ra o Mei i te tau o to tatou Ariki kotabi mano waru rau ma rima tekau ma rima (1855) ko te Ruarangi. tukunga tenei o te whenua nei e matou e nga rangatira me nga tangata ka oti nei te tuhituhi o ratou nei ingoa ki tenei pukapuka ko matou nei te hunga e whai mana ki te tuku i tenei whenua mo matou ake mo a matou wanaunga mo a matou huanga mo a matou tamariki amuri ake i a matou a ka tukua rawatia e matou tenei wahi o to matou whenua kia Receipt for £700. te Kuini Wikitoria o Engarangi ki nga Kingi Kuini ranei i muri i a ia ake tonu atu hei utu mo nga pauna E whitu rau kua riro mai nei ki roto i o matou nei ringaringa i a te Honiana (John Grant Johnson) tetahi o nga kai wakarite whenua mo te Kawana Boundaries. o Nui Tireni i tenei rangi kua oti te tuhituhi nei. Ko nga rohe enei kua oti te tuhituhi nei. Ka timata ki Nga Toka ki te hiku wai o te awa o Tauraroa ka haere i roto i te awa, Ruarangi, Kahutoki, Kiporo, Papakarangia, Whaingaru, Wharewhiti, Whai-toma, Wharekawhetu, Taiparea ka mahue te awa te Kauriwhakao ka whakataka ki Waiotira ka haere i roto i te wai o Waiotira Pakara te Wai a ka tika tonu ki Taka te Aria ka whiti te wai Te Ngaho o te Hauhau ka anga ki te marangai ka tutaki ki te rohe o Waipu ka haere i te rohe o Waipu ka tutaki ki te rohe o te kainga o Mate ki Nga Toka kua whakarerea rawatia kua tukua rawatia tenei to matou whenua kia te Kuini Wikitoria me ona awa, roto, wai maori, tarutaru, rakau, kowhatu, pari, aha noa iho me nga mea katoa ki runga ki raro o taua whenua koia matou ka tuhituhi i o matou nei ingoa i tenei ra i te 26 o Mei i te tau o to tatou Ariki 1855.

Kereihi x tona tohu.
Henare Patara.
Manihera Iwitahi x.
Renata Tihore x.
Te Waitere Waimaho x tona
tohu.
Wiremu Rewheti.
Wiremu Moraki x tona tohu.
Harata Tangata x.
Te Waitau x tona tohu.
Paora Kaitangata x.
Mere Kahu.
Te Tirarau x tona tohu.
Te Tatau x tona tohu.
Te Karekare.
Koroneho Te Totara.
Te Rau Pauna.
Kaiapa.
Maremare Kaha.
Te Puku Werekake.
Kawewai.
Patara.
Maraia.
Riria Ngoingoi.
Te Rau Pauna.
Na Matitikuha.

page 143

He mea tuhituhi i te aroaro o enei kai titiro—

H. T. Kemp, Native Secry., Land Dept., Auckland.
John Grant Johnson, District Commr.

Witness to signature of Matitikuha—

Wm. B. Baker, 1st Clerk, L.P. Dept.

Translation.

This Deed executed at Auckland on the 26th day of May in the Year of Our Lord One 1855. 26 May.Whangarei District. thousand eight hundred and fifty five being the sale of the undermentioned Lands by us whose signatures are attached to this Paper. We the undersigned Chiefs and freemen have authority to dispose of this land on behalf of ourselves on behalf of our relations Ruarangi. on behalf of our friends and of our children who may survive us and we do hereby entirely surrender this piece of our land to the Queen Victoria of England and her. Receipt for £700. Heirs for ever in consideration of the sum of seven hundred pounds sterling which we have this day received at the hands of John Grant Johnson Esquire a Commissioner for the purchase of Land on behalf of the Governor of New Zealand. The following are Boundaries. the boundaries of the said Land, commencing at Nga Toka at the source of the stream of Tauraroa, thence down the course of the said stream to Ruarangi, Kahutoki, Kiporo, Papakarangi, Whaingaru, Wharewhiti, Whai-toma, Wharekawhetu, Taiparea where the river ceases to be the boundary thence across the Kauriwhakao to the stream of Waiotira thence down the course of the Waiotira to Pakara te Wai thence in a straight line to the stream Taka te Aria thence across the stream to Te Ngaho o te Hauhau thence in an easterly direction till it joins the boundary of the Government Block of Waipu thence along the black line of the Waipu till it joins the Boundary of the Lands of the Chief Mate at Nga Toka aforesaid. We have finally taken leave of and entirely given up this our land to the Queen Victoria with all its streams lakes waters grass trees rocks cliffs and all things thereunto belonging above and below the said Land. In witness whereof we hereby sign our names on this 26th day of May in the year of Our Lord 1855.

Kereihi x tona tohu.
And 24 other signatures.

In the presence of the following witnesses—

H. T. Kemp, Nat. Sec. Land Dept., Auckland.

John Grant Johnson, District Commissioner.

A True Copy of Original Deed, and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, February 8th, 1875.