Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

[Deeds—No. 405 C.]

Deeds—No. 405 C.

Awamutu Pa (Church of England School Land), Waipa District.

Ko te tuhituhinga o tenei pukapuka i te ra kotahi tekau ma rua o Hurae kotahi 1850. 12 July.Waipa District. mano e waru rau e rima tekau te whakaaetanga o etahi o nga Rangatira ki Otawhao ki Waikato, te whakaaetanga ano hoki o te Kuini o Ingarani mona, na ko tangata i te Awamutu Pa. kainga e tuhituhia nei ki tenei pukapuka, na ka whakaae nei ki te hoko i te Awamutu Native school land. pa ki Otawhao i tenei whenua ki a Kuini Victoria hei utu mo nga Pauna e toru ka hoatu nei ki a matou nokonei ka hoatu nei, ka tuku atu nei ki a Victoria te Kuini o Ingarani, ki te Kingi, Kuini ranei o muri i a ia ake, ake, ake, i taua whenua me nga aha noa iho, aha noa iho o tenei kainga, ko ona rohe koia enei, ki te taha ki te Nota, ko te awa ko Boundaries. Mangaoi, ko te rohe ki te Ita, ko te kainga i hokona i mua e te Mokena mo te Hahi Mihinare Komiti o Ranana (Church Missionary Committee of London) ko te rohe ki te Tonga (South) ko te kainga o te Hahi Mihanare Komiti o Ranana ko te rohe ki te page 568Hauauru (West) ko te kainga o te Hahi Mihinare Komiti o Ranana kua tuhituhia te ahua o te oneone kitua nei.
Receipt for £3. Kua riro mai i a matou nga Pauna e toru kua tuhituhia nei ki roto ki tenei pukapuka; Koia matou ka tuhituhi nei i o matou ingoa i tenei ra tekau ma rua o Hurae i te tau o to tatou Ariki, kotahi mano e waru ran, e rima te tekau.

Na Hone Pihama.
Na Hemi Waikato.
Na Heremala.
Na Horomona x.
Maruhau tenei tohu.

I te aroaro o—

Nathl. S. Whale.
John Edwards.

Translation.

1850. 12 July.Waipa District.This Deed written on the 12th day of July one thousand eight hundred and fifty is an Agreement between certain of the Chiefs of Otawhao at Waikato and the Queen of England on her own behalf whereby the owners of the piece of land described in this Awamutu Pa. Deed consent to sell the Awamutu Pa at Otawhao to the Queen Victoria in consideration of three pounds now given to us wherefore we give and deliver over to Victoria Native school land. Queen of England and to Her Successors for ever the before mentioned piece of land and Boundaries. all thereto belonging bounded as follows on the North by the River Mangaoi on the East by the land before sold to Mr. Morgan for the Church Missionary Committee of London on the South by the land of the Church Missionary Committee of London and on the West by the land of the Church Missionary Committee of London, the plan of it is drawn on the other side of this Deed.
Receipt for £3. We have received three pounds as before mentioned therefore we sign our names this twelfth day of July in the year of Our Lord one thousand eight hundred and fifty.

Hone Pihama.
Hemi Waikato.
Heremaia.
Horomona.
Maruhau's x mark.

In the presence of—

Nathl. S. Whale.
John Edwards.

True translation.

James Baber.

A True Copy of Original Deed and Translation.

H. Hanson Turton.

Wellington, July 16th, 1875