Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

A Compendium of Official Documents Relative to Native Affairs in the South Island. Volume Two.

No. 10. — Receipt of £200, second instalment of the amount agreed on with the Natives residing at Kaiapoi, and the other localities named in the Deed, executed on the 5th of February, 1857, in payment for their claim to Land to the North of Kaiapoi

No. 10.
Receipt of £200, second instalment of the amount agreed on with the Natives residing at Kaiapoi, and the other localities named in the Deed, executed on the 5th of February, 1857, in payment for their claim to Land to the North of Kaiapoi.

Kaiapoi,12th November, 1857.

I tenei ra kua riro mai ki a matou nga tangata nei i tuhi tuhia e matou o matou ingoa kei te whakamutunga o tenei pukapuka nga pauna e rua nga rau (£200) na te Kawana o Niu Tireni enei moni na te ringa ringa a Wiremu Honi Whaputone Hamatini i homai (William John Warburton Hamilton).

E tango ana matou enei moni mo nga Maori o matou o Kaiapoi, o te Whakaraupo, o Kokorarata, o Whakaroi, o Hakaroa, o Wairewa, me i a kainga atu me ia kainga atu—no te mea no matou ano nga whenua.

I hokona hoki i matou enei whenua ki te Kuini i te tua rima o nga ra o Pepuere i te tau kotahi mano e waru rau e rima tekau ma witu (1857). Ko nga whenua enei i tuhituhia ki roto ki to matou pukapuka tuku whenua i maka nei i a matou o matou ingoa ki roto i taua ra, i homai hoki e Wiremu whaputone Hamitini (William John Warburton Hamilton) i tauara ano e rua nga rau Pauna (£200).

Ko to matou tohe tenei mo nga whenua katoa i Kaiapoi puta noa ki nga awa puna o Wai-au-ua o Hurunui o Rakahauri.

Ko enei moni nei i homai kia matou i tenei ra he utu tuarua ano, Na Kawana ano te tikanga, he tohu aroha na te Kawanatanga o Niu Tireni (New Zealand) kia a matou.

Paora Tau x. for Rapaki, £50.
Hoani Timaru x. for Rapaki, £50.
Wiremu te Uki for Port Levy, £50.
Arapata Koti x. for Port Levy, £50.
Hakopa te Ataotu for Kaiapoi, £100.
Pita te Hori for Kaiapoi, £100.

Witnesses to the foregoing payments and signatures, made on behalf of the Maoris assembled—
J. W. Hamilton, Collector of Customs at Lyttelton, and a Resident Magistrate for the Province of Canterbury.
William H. Revell, Sub-Inspector of Police, Kaiapoi,
William Norman, Kaiapoi Store.