Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

A compendium of official documents relative to native affairs in the South Island, Volume One.

[No. 10.]

No. 10.

Mr. Rolleston to Natanahira Waruwarutu.

E hoa e Natanahira,—

Poneke, Aperira 23, 1866.

Tena koe. He mea tuku e te Minita mo nga Maori to pukapuka o te tuatahi o Pepuere ki a Matara, pataia atu ana ki a ia mehemea kahore he kupu ki nga Maori mo nga rauiri tuna o Waihora i tona tukunga i te moni ki nga tangata whenua.

Ko te kupu mai tenei a Matara, i a ia kei Waihora ka ki atu ia ki a Maopo, ki a Pohau, me etahi atu o Kaiteruahikihiki e whai paanga ana ki Taumutu; ko tana kupu atu tenei ki a ratou, ahakoa he maha nga tau e pahemo katahi ai ka kore e tukua to ratou tikanga pakaru i te wai o namata kia mania e nga tangata whenua. Otira tena ane ka tae mai te ra, no te mea ka repoa te whenua i te wai e takoto ana ki runga, ekore hoki e puta te wahi o nga waitahenga, ma taua mei nei ka ahei ai kia puta ki reira ta te Kawanatanga e hiahia ai kia mahia a tona wa ko tana kupu tenei.

Na rapea, ki te mea e pakarua katoatia ana te wai e te Huparitene, e mahi tika ana ano ia ki nga Maori. Tena ko tenei kahore e pakaru katoa ana i te wai. Heoti ano.

Na to hoa,
Na Te Roretana.

Ki a Natanahira Waruwarutu, Rapaki.

[Translation.]

Friend Natanahira,—

Wellington, 23rd April, 1866.

Salutations. Colonel Russell has referred your letter of the 1st February to Mr. Mantell, and asked him to state whether any promise was made with regard to the eel-weirs of the Maoris at Lake Ellesmere, when he paid for the land.

Mr. Mantell says that at Waihora he showed Maopo, Pohau, and others of the Kaiteruahikihiki interested at Taumutu, that although years might elapse ere their old style of breaking down the dam might be interfered with, the stoppage of the outlet must so seriously affect the drainage of so large an extent of country that the Government must be free to do as it pleased with regard to it.

If therefore the Superintendent were draining the lake, he would not wrong the Maoris; but he is not draining the lake. Enough.

Your friend,
W. Rolleston.

To Natanahira Waruwarutu, Rapaki.